Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Grilltråden!

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Grilltråden!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 24.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av KarlSkoglund 21 mar 2014 13:59
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

Snart är det dags att putsa upp grillen för den kommande säsongen. Nu finns det ju vissa eldsjälar som grillar året runt, men jag tycker att den här tiden nu när våren står i blom är den bästa för att tända upp grillen.

Finns inget bättre än att laga mat utomhus och även kunna äta den utomhus. För att inte glömma den obligatoriska grill-ölen som ska inmundigas. Idag så tänkte jag prova Per Morbergs nya öl, någon som hunnit testa och vet om det är något att ha?

Grillen min åker alltså fram ikväll och på den kommer det ligga entrecote, majskolv, halloumi och lökar.

Vad grillar ni helst?
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 21 mar 2014 14:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Länge sedan vi grillade nu!
Vet inte varför, kanske vädret, men förra sommaren skulle väl varit perfekt grillsommar.
Jag gillar Lax, en god sås och lite bakad potatis,
Mobergs öl har jag inte smakat, du får berätta sedan om den hade något som du skulle rekommendera. Trevlig helg önskar Sunny och god grillycka.
 
Skrivet av KarlSkoglund 3 apr 2014 14:02
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

Lax är väldigt gott men jag är inte så bra på att grilla fisk, ska bli bättre på det! Jag tyckte att hans öl var god men den blir nog ännu bättre som starköl tror jag. Fin flaska är alltid ett plus från mig!
 
Skrivet av ingsan1 4 apr 2014 14:05
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt ingsan1

ingsan1

(Medlem)

Fisken går bra att stoppa in i ett foliepaket med smör och kryddor och gärna färsk dill. Tycker att den blir saftigast i paket. Lök i folie med smör blir också bra till det mesta.
Härliga grillstunder önskar jag er!
Mums
 
Skrivet av KarlSkoglund 4 apr 2014 14:33
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

fredag 4 april 2014, kl 14:05 skrev ingsan1
Fisken går bra att stoppa in i ett foliepaket med smör och kryddor och gärna färsk dill. Tycker att den blir saftigast i paket. Lök i folie med smör blir också bra till det mesta.
Härliga grillstunder önskar jag er!
Mums



Ja juste i ett litet foliepaket kan man ju göra. Det ska jag ge mig på här snart och testa, det lät väldigt gott, man kanske kan slänga in en liten citronskiva också =)

Ikväll ska det grillas nötytterfilé!

 
Skrivet av dubbeltur 4 apr 2014 19:45
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

När jag kom hem från jobbet stod grillen på altanen med 2 köttbitar på gallret. Premiär att äta ute, då räknar jag inte korvgrillningen förra helgen.


--
dubbeltur
 
Skrivet av KarlSkoglund 17 apr 2014 14:47
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

torsdag 3 april 2014, kl 14:02 skrev KarlSkoglund
Lax är väldigt gott men jag är inte så bra på att grilla fisk, ska bli bättre på det! Jag tyckte att hans öl var god men den blir nog ännu bättre som starköl tror jag. Fin flaska är alltid ett plus från mig!



Kan fortsätta på samma här och säga att jag nu har testat starkölen som går att beställa på Systembolaget, den var väldigt god.

Om vädret håller i sig så blir det nog lite grill och öl ikväll. Påskgrillning! =)

 
Skrivet av JohannaE 24 apr 2014 15:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

Jag tycker att han ät väldigt duktig och underhållande den där Per Morberg, jag har beställt hans öl nu men måste vänta tills det kommer till butiken. Men det kommer bli perfekt med en sån låda på Valborg när vi ska ha lite grillefest
 
Skrivet av vanforum 3 maj 2014 16:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

vanforum

(Medlem)

Forsta grillningen blev kotletter med potatissallad i forrgaar - ett fantastiskt vaartecken!
 
Skrivet av KarlSkoglund 8 maj 2014 13:36
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

torsdag 24 april 2014, kl 15:16 skrev JohannaE
Jag tycker att han ät väldigt duktig och underhållande den där Per Morberg, jag har beställt hans öl nu men måste vänta tills det kommer till butiken. Men det kommer bli perfekt med en sån låda på Valborg när vi ska ha lite grillefest



Vad roligt, hoppas ni hade en rolig grillfest! Visste du att han även har egna grillsåser och marinader också? Har inte hunnit testa alla men de är faktiskt riktigt bra, bra styrka och smak om man gillar bbqsås! Ett litet tips nästa gång du är i affären bara att fråga om de har hans såser.

 
Skrivet av JohannaE 14 maj 2014 10:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

torsdag 8 maj 2014, kl 13:36 skrev KarlSkoglund

torsdag 24 april 2014, kl 15:16 skrev JohannaE
Jag tycker att han ät väldigt duktig och underhållande den där Per Morberg, jag har beställt hans öl nu men måste vänta tills det kommer till butiken. Men det kommer bli perfekt med en sån låda på Valborg när vi ska ha lite grillefest



Vad roligt, hoppas ni hade en rolig grillfest! Visste du att han även har egna grillsåser och marinader också? Har inte hunnit testa alla men de är faktiskt riktigt bra, bra styrka och smak om man gillar bbqsås! Ett litet tips nästa gång du är i affären bara att fråga om de har hans såser.



Tack det var väldigt lyckat! Har inte lyckats hitta hans såser men vilken har du testat som du kan tipsa om? Känns lite galet att köpa flera stycken :D

 
Skrivet av Bengt 15 maj 2014 15:52
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Nu verkar det bli ordentligt grillväder till slut. Nu är bara frågan vad man ska grilla?

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av JohannaE 16 maj 2014 10:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

torsdag 15 maj 2014, kl 15:52 skrev Bengt
Nu verkar det bli ordentligt grillväder till slut. Nu är bara frågan vad man ska grilla?

/Bengt




Ikväll så ska vi grilla små vårkycklingar! Med en liten härlig sallad till och morbergs mangosås som vi köpte in igår =) Till det får det nog bli något gott vin!

 
Skrivet av JohannaE 20 maj 2014 14:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

Kan man lägga in bilder här i trådar? Isåfall så har jag en fin från helgen :D
 
Skrivet av dubbeltur 20 maj 2014 16:21
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Visst kan du lägga in bilder JohannaE, I raden ovanför texten har du olika symboler, klicka på den vänstra och följ beskrivningen.


--
dubbeltur
Nästa inlägg
 

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18328 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".