Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Repriserna på -det okända-

Forum > Allmän diskussion > Vetenskap och populärvetenskap > Repriserna på -det okända-

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 16.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av Inaktiverad 5647 23 okt 2014 14:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Idag visades en gammal repris på detta program som jag minns som det enda som berört mig djupt.
Samt att jag inte kan bortförklara just detta avsnitt.
En ung söt blond flicka reser med sin älskade pojkvän, på hotellet möter de en otäck man som de båda känner obehag inför.
Senare kommer denna man och knackar på och hugger pojken i bröstet med två knivar.
Kraften rinner snart ur grabben och han dör. Flickvännens tårar är så äkta och hon känner hans närvaro och doft omkring sig.
Mediet tar alla dessa saker och berättar också andra saker från hans ungdom.
På en ny mobil kvar i sitt emballage finns ett röstmeddelande av pojken- Vad gör du?- Eller -hur gör du-? Det hörs tydligt. Många bekräftar att det är hans röst.
Flickan är helt äkta med sin sorg och att ett medium skulle lura henne vore mer än kriminellt.
Jag böjer mig inför detta program av det okända. Annars hittar jag brister i de flesta avsnitt. Jag grät för det var så starkt berörande i hjärtat..Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 18 mar 2015 10:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nu fortsätter jag skriva tankar om detta program, men nu det sista programmet och lite tankar om vad detta är? Det vore roligt att höra era tankar.Vad tror ni?
Kan det finnas en andevärld utan en Gud tex? Varför är det helt naturligt att tro på andar, spöken, men inte ha en Kristen tro?
Ja lite sådana frågor. Det är intressant att höra vad ni andra tycker och tänker om medier, andar, spöken mm.
Sista avsnittet utspelar sig i ett område där jag bott, först bodde jag i det nedre atriumområdet som ligger på plan mark i en stor ruta.
Där bodde jag ca 8 år, sedan flyttade jag upp i de radhus som ligger på sluttningen i anslutning till den vackra -Vrinneviskogen-. Rakt över fältet ligger husen där vi senare köpte ett eget hus.
Vi kunde se ner på deras atriumgård där allt hände som speglades i sista avsnittet av det okända.
Namnen på de som bodde där stämde också. De var ganska kända i området.
Vi hade tur att bo i sista raden så vi hade skogen som granne.
Men visst hände det saker i området, ev mord och självmord bland unga.
En sak som slog mig var att en del medium säger att andar inte kan prata därför ställer till med buller dunkningar, saker flyger och far. Men i detta avsnitt hördes röster från babyövervakaren bla.
Vad jag minns av det paret som bodde där då var mycket med polisradion och mannen hade en radio på axeln då han var på gården.
Men alla medier har sin sanning ingen enhetlig förklaring.En del talar om änglar och Gud, medan andra nästan spottar efter troende.
Bibeln tex varnar för kontakt med de döda.Jag tror att det är för att andra dimensioners makter tar sig de dödas identitet och spelar människor spratt.
Jag vet inget om detta och därför kan jag inte skriva om vad som är fakta eller fantasier....Mvh/Sunny..
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 18 mar 2015 18:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag läser och begrundar.
För fram mina tankar också. Jo de flesta blir rädda, vem skulle inte bli rädd om ens lilla barn drogs över golvet?
Tron på andar skiljer sig inte som Kristen, man tror på Änglar, Gud är Ande och man tror på helig Ande. Nu går jag nästan aldrig i Kyrkan, har mina andliga platser i skogen, i hjärtat och i musiken och bön.
Mamma var synsk och Kristen så det går. Att Kyrkans folk gjort mycket ont, har inget med gud att göra, kanske detsamma som medium som är oseriösa och lurar av folk pengar. Man kan använda sin gåva bra eller dålig. tack för intressanta tankar...Mvh/Sunny..
 
Skrivet av Mynta 18 mar 2015 22:04
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Mycket intressant att läsa och jag tar till mig och jag håller med.
Visst tror jag på något-detta något har jag ständigt med mig.
Att besöka ett medium är för mig främmande-kanske ändrar mig den dagen jag behöver "hjälp".

I min barndom använde vi korset enbart för att mota bort oknytt när de blev för närgångna.

Jag reagerar mycket negativt när jag ser en person bära ett kors-förstår inte varför man bär denna symbol.

Kanske det är så enkelt med detta att tro att när vi inte själv räcker till så överlämnar vi stafettpinnen ....
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 19 mar 2015 08:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Många undrar över Korset för att det är lidandets symbol. Hur man kan ha det om halsen.
Men för de Kristna som bär det är det en tacksamhetssymbol för det Jesus gjorde för oss på Korset.Man kan se det också som ett fäste i jorden, den raka pinnen och den tvärsgående som bron över dödens hav.
Enda gången det berör mig illa är då det bärs som smycke av en som hädar hans namn.Jag bär det i mitt hjärta.
Men enligt Bibeln uppstod Jesus från de döda och precis som i dessa program som- det okända- blev han Ande. Gud och Änglarna är andevarelser,så varför New-age och ockultismen har så svårt för Kristna är en gåta för mig?
Att de Kristna ber och blir berörda, är inte konstigare än att de som känner andar får gåshud, känner kyla, vindar mm.
Jag vet för lite om de ockulta och bad min mamma att inte komma ifall hon kunde efter döden, för jag skulle bli rädd. Vi hade inget ouppklarat mellan oss, bara kärlek. Hon såg ett uns besviken ut, men jag tror hon förstod.
Vem vill inte tro på ett underbart land där över regnbågsbron, där allt lidande är slut, alla tårar torkade?
Jag lever på hoppet, jag tror,men störst av allt är Kärleken..Mvh/Sunny
 
Skrivet av Mynta 19 mar 2015 08:59
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Sunny-Du är en sann pedagog. Jag tar till mig det Du skriver. Kan inte hjälpa det men korset stör mig oerhört-det finns ingen av mina bekanta som jag kallar vänner som bär ett kors.
Faktiskt ryggade jag när en läkare bar just ett kors.

Pratade med en person tillhörande Jehovas Vittnen och hon sa ungefär så här...korset är ju ett mordredskap...vem bär ett sådant nära sitt hjärta?

Nå jag bär i stället ett guldhjärta.

 
Skrivet av Inaktiverad 5647 19 mar 2015 09:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja det är -Jehovas vittnen- som sprider detta att det är mordredskapet, men de tror ju inte som andra Kristna. De kallar andra -skenkristna- och sig själva- de enda sanna Kristna-Vem kan avgöra det förutom Gud?
De fattar inte vad som skedde, att Jesus uppstod och besegrade döden.
Korset för de >kristna som bär det är ett-segertecken- döden är besegrad,- se korset är tomt-. Han är uppstånden.-Ja sannerligen uppstånden- så som de säger i Kyrkan.
I vården ska inga religiösa tecken finnas, inga burkor, sjalar,kors eller turbaner. Det ska vara neutralt i mötet med människor.
jag skulle även bli illa berörd även av vissa politiska symboler.

Jv påstod att det är bara de som ska förföljas och överleva deras sk Harmageddon. Men det är Kristna som förföljs så det stämmer inte heller.
Verbalt kanske de förföljs, men jag har bara upplevt det motsatta att de hånar andra troende och värdelös förklarar deras tro.De saknar kärlek som jag ser det.....Mvh/Sunny..

 
Skrivet av Mynta 19 mar 2015 11:03
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Självklart skall inga symboler finnas i mötet med människor-de fungerar som ett staket!

Ja religion/tro det är som en hoptrasslad garnhärva....
Uttrycket " var och en blir salig på sin tro" gav för många år sedan upphov till att jag fick en äldre pingstvän att överreagera.

Jag var på den tiden mycket socialt engagerad och lagade mat, bakade och månade om de svaga i samhället.
Han predikade tukt och förmaning och visioner om hur bra det skulle bli efter döden för de som hade det svårt här just nu på jorden.
Jag hävdade mindre prat och mera verkstad!

Nå han klargjorde då att hur många goda gärningar jag gjorde så betydde det inget inför Gud-endast genom munnens bekännelse kan man bli frälst och kontakten med Gud sker genom att Jesus är länken.

Nå jag tyckte och tycker att konkret handling är mera värt än pladder om den gyllene staden...

Detta skall ses mot den bakgrund jag har...pingströrelsen/baptisterna i flera led bakåt men så kom "befrielsen" genom att min mor och far aldrig hamnade i "frälsningen".
Nej för mig räcker det bra med att vara en svedjefinne i 15:e generationen.
Salig på min "tro"-ja nog är jag det!



 
Skrivet av Inaktiverad 5647 19 mar 2015 11:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Mindre tal mera verkstad!
Mycket som jag tänker också. Man kan ändå inte fly från sitt eget jag.
Vi är dom vi är! Jag har mött många frikyrkotroende också.
De är alla lika olika som alla andra.
Många hjälpsamma givmilda, en del så dömande och har hela sanningen, en del Kyrkosamma men inte så utgivande, en del tjuvar också.
Många Pingstvänner är väldigt glada och sprider glädje, många är deras hjälporganisationer. -Erikshjälpen- hjärta till hjärta- många hem för missbrukare.
Så de är en salig blandning av olika människor med olika bakgrund.Jag är öppen för andras tankar och nyfiken på allt människor upplever, jag har upplevelser av andlig karaktär och en kärlek större än vi människor har. Jag är lycklig för det.
Jag kan inte prata om detta med de dödas värld som i det okända. Men vet att det finns mycket mellan himmel och jord....Mvh/Sunny..
 
Skrivet av Inaktiverad 6335 19 mar 2015 12:28
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Jag bor i ett gammalt hus och har tomtar eller något annat på loftet :) hunden tittar ibland upp på andra våningen och morrar, det hörs ofta steg och andra ljud. Det hör till gamla hus och jag tänker som så att det ena spöket tar inte det andra så jag bryr mig inte :)
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 19 mar 2015 12:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja , jag är nog döv? Andra hör ljud och syrran får så mycket konstiga saker som faller ner. Jag är nog blind på det området...Mvh/Sunny..
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 24 mar 2015 09:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Antiklimax av det -okända-.
Vad hände? Jo man letade fram historieboken och läste Norrköpings historia? Som delas med hela landet.Krig, pest och kolera, hungersnöd.
Terry åker runt hela skogen, minst en mil och hamnar bakom vårt ganska nybyggda sjukhus, bakom psykiatrin där min son arbetade i 18 år.
Innan måste han åkt förbi ett annat industriområde med skorstenar, här åkte han runt hela sjukhusets område för att komma till stigen han gick?
Om han gått raka vägen åt höger från- gata fyra- där fenomenen visade sig, hade trädet där frun hängde sig eller blev hängd varit precis i blickpunkten, ca 400m längre bort i rak linje ligger -Mamre-, förr ett barnhem, som är en stor Herrgårdsliknande byggnad med flyglar, där barn i alla tider farit illa. Nedanför fanns vikingagravar och hällristningar, allt inom en km i rak linje från gata fyra.
Att det förekom självmord i atrium under åren,jo då, jag vet ca fem stycken. Men 1000tals familjer flyttade in då området var nytt.
Nedre atrium var fyra och femrumslägenheter, det övre där de var nu, kunde göras till 8 rum och kök, tvättstuga och två badrum.
Vi som bodde högst upp på gata sex hade inga plank utan gröna häckar och skogen som granne, där gick katterna ut och in om dagarna. Det ljusaste boende jag haft, där kom sladdisen lille Zigge och vi gick i skogen på de vackra stigarna, Konvaljerna blommade och livet var skönt. Inte ens en skugga av ett spöke någonstans. Ja , vad ska man tro? Inte vet jag...Mvh/Sunny...
 
Skrivet av Mynta 24 mar 2015 09:10
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Ja vad skall man nu tro då?
Vilken oerhört bra beskrivning Du gör Sunny.

Nu kommer det att bli ringar på vattnet....väntar med spänning på kommentarer.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 24 mar 2015 09:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Man fick inte ens veta om det blev lugnt efter att de varit där.
Om sådana fenomen förekommer att någon vill kasta en Tv på ett litet barn så inte är det våra stackars avlidna som bara plågar oss efter sin död.
Men vad ska man tro? På de som berättar, mediumen,båda eller ingen?
När man frågar dom svarar de bara att det är ett underhållningsprogram, ja vem underhåller det i så fall om allt är-hitte på- bara? Mvh/Sunny...
 
Skrivet av RedDragon 12 aug 2019 19:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

RedDragon

(Medlem)

I parallella verkligheter lever väsen vi normalt sett inte är medvetna om. Vi delar livsrum med avlidnas andar, osaliga själar, strukturlösa naturväsen, ondsinta demoner, subtila alver och ljusbringande änglar. Men den som har gåvan eller tränat upp sin intuition kan ges en inblick i dessa världar.

Läs mer: ...

Edit av admin: Länk borttagen,. Läs våra regler.
Nästa inlägg
Uppdaterat: 12 aug 2019 19:57  

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18329 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".