Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Sommar och sol

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Sommar och sol

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 9 av 9.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 23 maj 2016 18:04
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Sommarblommor
Idag 23/5 känns sommaren av ordentligt. Visserligen kom det några sommardagar tidigare, men det blev ett tungt bakslag på det. Nu ska väl ändå sommaren vara här för att stanna?
Mitt klinkande på pianot blev idag "Summertime", "Idas sommarvisa" och "Den blomstertid nu kommer". :-)

Vad har du för tankar om sommaren?

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av Oskaria 24 maj 2016 16:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

Vandra i daggvått gräs, känna doft av kaprifol, lyssna till humlornas surr i sommarängen.
Barn som leker, skrattar i sommarlovets bästa dagar.
Åka båt i skärgården, bad, fika på bergshäll, utflykter bara så där..Kravlös tillvaro när den är som bäst.
Spelmansstämmor. Utflykter i underbart vackert sommarlandskap.
Det mesta av mina upplevelsetankar är gratis. Dofter, vindsus, vågskvalp, glada röster, naturens ljudsymfoni..
Härligt...
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 24 maj 2016 20:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Alla färger, från de kala träden till skir grönska,koltrastens sång,doften av syrener, Spirea, gullvivor, de ljumma sommarnätterna.
Ljuset, att mörkret får vika för de ljusa sommarnätterna.Skolavslutning med barnarösterna i sommarsångerna.Utflykter, de kravlösa.
En strand och len sand mellan tårna.
Att åka och hälsa på barnen. Oj så mycket det finns att njuta av dessa korta sommarmånader. Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 7278 24 maj 2016 21:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Lite tidigt att tänka sommar, det är ju bara Maj månad. Men om så tänker jag i nutid på sädesärlans avkoppling i vårt fågelspa på landet. När hon vippat omkring en bra stund tar hon sig fem minuter och tvättar sig grundligt i fågelbadet tätt följt av lufttorkning av vingar. Sedan är hon i full gång igen. Svalorna vilar sig på den luftburna elledningen där de ofta synes putsa fjäderskruden mellan varven.

Många sommarkvällen syns myggen svärma och koltrasten hålla konsert i närmsta grantopp. Och högt uppe i skyn någon mil bort syns spåren av de som flyger söderut för att friska på solbrännan på närmsta bar. De är vitare då de kommer hem igen än innan de for!

Tankarna går ibland tillbaka till de sköna färder vi gjort med båt på Dalslands kanal och då vi åkt runt Tjörn med ångbåten Bohuslän. Finns det inget skönare än då det luktar hav?
 
Skrivet av Mynta 25 maj 2016 16:14
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Även om sommaren redan börjat här i Torpet så är det ändå inte riktig sommar förrän jag varit med om skolavslutningen i Vita Bergen. Så underbart att sitta där under ett stort träd före alla andra och höra barnaröster närma sig-det är skolbarnen från Sofia skola som kommer!

En glädjens dag men så annorlunda mot mina egna avslutningar i byskolan för länge sedan.

Sen kommer de ljuvliga sommarmorgnar när jag ger mig av mot mitt Paradis väldigt tidigt för att få höra fågelkvitter och tranors skri och har jag tur så träffar jag på någon huggorm som njuter av de första solstrålarna så där bekvämt utsträckt.
Det glittrar i daggen och de annars osynliga spindelnäten i grenverken syns så tydligt!
Dofter från syrener fullkomnar det hela! Sommar i Sverige är oslagbart.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 25 maj 2016 17:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag reser med i din skildring och upplever allt till fullo.
Minns mina barns examen med glädje, då de tog studenten och gick ut högskolan.
Vackra stunder i försommartid.
Kan se dig där under trädet och sången som kommer närmare och närmare. Vårt land är oslagbart i skönhet denna årstid....Mvh/Sunny
 
Skrivet av Karolina 26 maj 2016 07:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Karolina

(Medlem)

Sommar är ... när jag öppnar dörren mot morgonsolen, sätter mig på trappan med tekoppen. Jag vänder ansiktet mot solen. Blundar och hör fåglarna. Havet. Trädens sus.

Inte den lyxigaste hotellfrukost kan ersätta min sommarplats i solen.

mvh Karolina
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 26 maj 2016 09:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Men det låter lyxigt Karolina. Kan tänka mig att du sitter där och ser på glittret från solen i havet.
Ha det bra där på trappan önskar Sunny.
Saknar dina vackra inlägg om smått och stort.
 
Skrivet av Mynta 26 maj 2016 11:35
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Karolina! Jag saknar Ditt skrivande och troligen har Du något som upptar Din tid....Lycka till!
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18328 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".