Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Lars Vilks

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Lars Vilks

Skriv ut
Visar inlägg 46 - 49 av 49.
Sidor: < 1 2 3 [4]  >
Skrivet av Inaktiverad 6405 5 mar 2015 00:03
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

onsdag 4 mars 2015, kl 23:44 skrev cats
"Israeliska staten hela tiden hårdnackat stridit mot araberna. Det kriget och dess handlingar är minst lika grymma som de fundamentalistiska muslimerna utför."

Som jag ser det en helt orimlig jämförelse. För det första hotas Israel av en fiende som vill utrota staten Israel För det andra så skulle det aldrig bli några krigshandlingar tror jag om Hamas slutar med att skicka raketer mot Israel. Och slutligen varnar t o m Israel befolkningen INNAN att de kommer att bomba vissa områden.

Citat från?

Skrivet av Inaktiverad 5306 5 mar 2015 09:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jo Bagge Cats citerade från mig. Och mitt påstående hänger ihop med alla de historiska händelser som skett mellan judar och araber sedan staten Israel bildades. Kolla gärna HUR staten Israel bildades. Man skulle ju trott att judarna tog lärdom av vad Hitler gjorde mot dem under andra världskriget, men de(judarna) är inte humanare än någon annan stat då de krigar. Det har skrivits spaltmeter om vad judarna gjort så det är bara att leta!

Men det där med att jag skrev om ljusglimtar och framtiden var det ingen som nappade på. Varför kan man ju bara spekulera i? Var finns vår egen humanism? Vi måste väl kunna se att det finns mer än de hemskheter som idag förekommer i IS:s namn? Hur har de andra krigshandlingarna slutat? Eller ser Ni de pågående krigen som att de inte går att göra något åt?

Uppdaterat: 5 mar 2015 09:42  

Sidor: < 1 2 3 [4]  >

* Forumstatistik

Vi har 1951 trådar med 17775 inlägg. 360 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".