Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Surströmming..

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Surströmming..

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Winger 13 aug 2013 19:45
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Surströmming är nu strax aktuellt och jag bara väntar på att någon skall bjuda in mig. Själv går det inte att ha här hemma för gubbstrutten är från Norge och där äter man inte rutten fisk säger han..Hur är det med lusten till surströmming här, tycker ni om det eller hatar ni det?

(Admin: Flyttat hit från "Allmänt", för nog handlar det om mat, eller?)

--
Winger
Uppdaterat: 13 aug 2013 20:03  
Skrivet av Winger 16 aug 2013 22:58
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Hej Farida! Åh idag blev jag inbjuden till en surströmmingsfest, Det blir den 27 augusti..Härligt. Jag bryr mig inte om att gubben inte vill gå med, han sitter hemma och ser på tv när jag njuter..Jag älskar doften också...mums. Hälsning från Winger

--
Winger

Skrivet av ingsan1 17 aug 2013 11:21
  Skriv ut Direktlänk

ingsan1

(Medlem)

Om man håller till utomhus med allt så minskar lukten. Diska av porslin ute m m. Färsk tomat gör rätten mildare samt röd lök eller att man lägger gul lök i stekpannan.
Mums

Skrivet av Winger 17 aug 2013 21:18
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Ja tomat måste man ju ha, det passar fint och löken inte att förglömma. Åh så sugen jag blir..

--
Winger

Skrivet av dubbeltur 18 aug 2013 10:42
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Åt surströmming härom veckan. Äter den på enkelt vis med potatis, gärna mandel, hårt bröd med en stark ost, öl.

--
dubbeltur

Skrivet av Winger 18 aug 2013 13:09
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Mums mums, mandelpotatis är ju en nödvändighet, absolut..

--
Winger

Skrivet av Bjurberget9 20 okt 2013 17:03
  Skriv ut Direktlänk

Bjurberget9

(Medlem)

Fick se inlägget om surströmming nu. Själv är jag definitivt inte förtjust i det men har en sambo som tycker väldigt mycket om surströmming. För några år sedan lovade jag honom att han fick äta surströmming hemma hos oss en kväll när jag var på fest. När jag kom hem vid 1 - 2-tiden på natten märkte jag redan ute på hustrappan en besynnerlig doft som jag först inte förstod vad det var (hade glömt bort surströmmingen). När jag öppnade ytterdörren blev jag dock varse den hemska lukten i hela huset eftersom sambon inte hade stängt några dörrar. Numera är det fritt fram för honom att äta surströmming vid de tillfällen som jag är iväg på olika resor med övernattning (ett annat intresse som vi inte delar).

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1887 trådar med 17410 inlägg. 333 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".