Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Filmen Cirkeln

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Filmen Cirkeln

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av JohannaE 3 mar 2015 13:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

Hejsan! Jag har sett att de har gjort en film av boktrilogin Cirkeln.

Är det någon här som har sett den än? Läste någonstans att den är Benny Andersson och hans son som har producerat den!

Det är väl mer en ungdomsfilm men jag är lite smått förtjust i svenska filmer så denna kommer jag nog att se snart. Men berätta gärna vad ni tyckte om ni har sett den! Ska försöka hitta trailern och lägga till här.
 
Skrivet av blyfot 3 mar 2015 18:57
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt blyfot

blyfot

(Medlem)

Den visades den 18 Februari här i Säffle.

Cirkeln
Action, Fantasy 2 timmar 24 minuter

En natt när månen färgas blodröd, befinner sig sex unga tonårsflickor i en övergiven folkpark, dragna dit av en mystisk kraft. Där avslöjas en gammal profetia. De är ”De utvalda”, en grupp häxor - utsedda att rädda världen. Plötsligt är tiden i gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat.

De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. I Cirkeln skildras en parallell värld i vilken drömmar, irriterande föräldrar, mobbing, hämnd och kärlek möter farliga krafter och forntida magi.
Producenter var Ludvig och Benny Andersson ja, men jag såg den inte. Har redan fullt upp med att rädda världen på mitt sätt.
 
Skrivet av JohannaE 4 mar 2015 16:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

Låter ju spännande! Ska se om jag ser den redan nu i helgen. Läste snabbt att budgeten för filmen var skyhög. Så nu är man förväntansfull! Sen så läste jag även detta om blivande uppföljare, http://www.metro.se/nyheter/oviss-framtid-for-cirkeln-trilogi/Hdzocc!ZLeCVtUYOHmNRVg3jngHg/http://www.metro.se/nyheter/oviss-framtid-for-cirkeln-trilogi/Hdzocc!ZLeCVtUYOHmNRVg3jngHg/
 
Skrivet av blyfot 6 mar 2015 09:19
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt blyfot

blyfot

(Medlem)

Det har kanske inte blivit tillräckligt många som sett cirkeln för att det skall bli några uppföljare på bio. Hoppas att det kommer att visas på TV i så fall.
 
Skrivet av JohannaE 6 mar 2015 11:15
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

fredag 6 mars 2015, kl 09:19 skrev blyfot
Det har kanske inte blivit tillräckligt många som sett cirkeln för att det skall bli några uppföljare på bio. Hoppas att det kommer att visas på TV i så fall.



Ja men den kommer nog absolut komma ut på film sen.

Här är trailern: Cirkeln

Men jag kollade nu när jag skulle boka biljetter att Cirkeln ligger på tredjeplats på SF topplista så då borde de ju sälja rätt bra ändå.

Admin: Inbäddning av film fixat. Se inlägg i Hantering Forum VS för instruktion.

Uppdaterat: 6 mar 2015 11:50  
Skrivet av blyfot 8 mar 2015 06:40
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt blyfot

blyfot

(Medlem)

Hans och Greta från bröderna Grimm är den bästa filmen med häxor som jag har sett. Har den i 3d och den har full action och spänning från första till sista bildrutan. Kan vara ett alternativ om man missade cirkeln och vill se en film med häxor på video. Hans och Greta
 
Skrivet av JohannaE 10 mar 2015 13:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

söndag 8 mars 2015, kl 06:40 skrev blyfot
Hans och Greta från bröderna Grimm är den bästa filmen med häxor som jag har sett. Har den i 3d och den har full action och spänning från första till sista bildrutan. Kan vara ett alternativ om man missade cirkeln och vill se en film med häxor på video. (Hans och Greta) Länk till inlägget



Den där måste jag också ta och se känner jag! Är den läskig?

 
Skrivet av blyfot 10 mar 2015 16:18
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt blyfot

blyfot

(Medlem)

Ja den här filmen skulle nog skrämma barnen mer än när man läste sagorna. Tror att den även skulle skrämma skiten ur dom flesta här på vi seniorer om dom vågade se den utan att blunda ha ha. Hittade dessa priser i dag på discshop.

Hansel & Gretel - Witch Hunters (Blu-ray)
Share on facebook Share on twitter Share on google More Sharing Services 0
Action från 2013 av Tommy Wirkola med Jeremy Renner och Gemma Arterton.
3.8 - Recension av: Janne Ahlgren

Hansel & Gretel - Witch Hunters (Blu-ray) (recenserad)
Köp
99 kr49 kr
Hansel & Gretel - Witch Hunters (3D Blu-ray)
Köp
249 kr149 kr

Dom är prissänkta till det priset som står sist. 49-och 149 för 3D versionen. Men den kan kanske lånas på bibblan gratis.
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18328 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".