Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Har vårat tankesätt förändras på sanningen i religionerna

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Har vårat tankesätt förändras på sanningen i religionerna

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av blyfot 24 jul 2015 11:11
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt blyfot

blyfot

(Medlem)

Vi upptäcker ständigt nya planeter som liknar Jorden och som kanske har förutsättningar för liv. Men ingen talar om att detta kanske är paradiset som det beskrivs i en religion som sprids snabbt i dag. Den bebos av bara oskulder som är 30 meter långa och alla martyrer som spränger oskyldiga med fel tro kommer dit och får 70 stycken som belöning. Dom kvinnliga blir själva 30 meter långa och får stora bröst som aldrig blir slappa och aldrig kommer dom att åldras. Men dom kan bara komma dit om dom blint lyder sin man och ställer upp på alla perversa sexuella fantasier utan rätt att protestera. Alternativet blir då att dom mördas vilket kallas hedersmord. Vad finns det för heder i att mörda den man bor med och förtrycker hela livet på ett omänskligt barbariskt sätt. Detta är tabu att diskutera och det visar vilken sjuk värd vi lever i och hur farligt det är med hjärntvätt århundraden efter århundraden när ingen vågar ifrågasätta om inte detta helt enkelt är vansinne och trams.

Ostindienfararen
 
Skrivet av Inaktiverad 3466 24 jul 2015 21:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Att göra en Ostindienfarare till en Vänerskuta, är lika tokigt det.
Jag tror inte att dom blir mottagna av damer i bastkjol i Otterbäcken,men det är i alla fall malariafritt.Men låt både fartyg och människor stanna i den miljö dom hör hemma i.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 25 jul 2015 07:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det där med religion och ateism är kniviga frågor allmänt.
Jag såg sju år i Tibet igår, hur Kineserna under Kommunismen dödade en miljon Tibetaner, förstörde 6000 kloster. Dali Lama fick fly till Indien.En så fredlig religion som värnade minsta kryp.
Nazisterna dödade 8miljoner Judar, samt alla andra de stötte på.
Likaså det kommunistiska Ryssland med sina utrotningar av troende och Kyrkor som förvandlades till sädesmagasin. Tsarens familj som fördes ner i en källare där man kallblodigt sköt ihjäl alla barnen.
Pratar vi inte om ett mansproblem oavsett? Utrotning av häxor , kvinnor och barn , säg mig när och under vilken fana där män inte dödat.
Idag åker kvinnor och krigar för IS,ett ganska nytt fenomen. Kvinnan har i krig ägnat sig åt sjukvård och administration.Våldtäkterna ökar över hela världen, vi har kvinnohus där kvinnor ska komma ifrån våld i nära relation.
Nord Korea är ett skrämmande exempel på sekt utan religiös prägel. Maktgalna män är det som det handlat om under hela människans historia. Jag vägrar som Kristen att blandas ihop med ofredens herrar som skövlar , dödar och våldtar oavsett vad de utger sig för att vara./S
 
Skrivet av Sprisse 25 jul 2015 08:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Sprisse

(Medlem)

Så kvinnorna som ansluter sig till IS är OK att "blandas ihop med"?
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 25 jul 2015 09:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej jag är inte muslim, själv har jag aldrig slagit varken djur eller människor. Jag skrev inget om IS kvinnor, eller unga flickor som det är.
Hjärntvätt pågår där det finns människor. Oavsett ateism, religion, politik.
Jag tycker att det är lika fel att kvinnor tar till vapen.
Men statsreligion säger inget om människorna. Sverige är ett Kristet land, men bara 2% bekänner sig som Kristna, men i krig så betraktas alla som Kristna.
Hoppas att de muslimska ledarna i Sverige inser att det inget har med Koranen att göra./S

 
Skrivet av nyckelpiga 25 jul 2015 19:10
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyckelpiga

(Medlem)

Den som besitter makt bestämmer villkoren för de övriga. Så är det också i en monarki som Sverige är med demokratiskt styrelsesätt. Till 1959 var det bara 10% som tog studenten och gick till högre utbildning, mera inkomst, bättre levnadsvillkor och status.Några klassresor i allmänhet fanns inte.
Ingen trodde efter första världkriget att andra var möjligt.Men Hitler blev ett faktum.
Nu härjar andra grupper som kämpar om makt och resurser.
Men det börjar med grannen som flyttar in sitt staket på din mark.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 25 jul 2015 19:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Oj, vem minns inte de första kvinnliga studenterna, poliserna, Prästerna. Oj vad patriarkatet kämpade emot.
Gud skapade människan till sin avbild, men bara mannen kunde bli Präst, makten talar ,- kvinnan stanna vid spisen-. Oj så mycket vi fortfarande släpar efter...Mvh/Sunny.
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18340 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".