Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* En vecka på soliga ön

Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > En vecka på soliga ön

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Karolina 9 dec 2015 23:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Karolina

(Medlem)

Tänk, varje morgon vaknade jag med öppen balkongdörr och såg solen sakta gå upp över det afrikanska sundet.

Stjärnorna slocknade efter hand som solen trängde sig upp på himlavalvet.

De första morgonljuden steg upp mot min balkong som små lätta såpbubblor.

Vågornas sakta rörelser mot sandstranden.

Lätt skrapande när solstolarna ställdes fram.

Palmernas rasslande i den svaga vinden.

Jag tar fram min flätade strandkorg och lägger ner solkräm, badhandduk, solklänning, bok och vattenflaska. Trycker upp hissen i hotellkorridoren.

Den ljumma novembervinden slår emot mig när jag öppnar dörren mot poolområdet.

Då dunkar musiken igång och en röst vrålar ”aqua gym aqua gym”.

Poolen blir snart som en kokande vattenkastrull. Det bubblar och stänker. Huvuden guppar upp och ner.

Jag hamnar mitt i det ryska damsällskapet. Kraftiga babuschkor plaskar runt och ser ut som sjölejon på sommarlov.

Musiken dunkar och armarna rörs i takt eller otakt. Benen sprattlar under vattnet eller ovan vattenytan. Alla härmar hur ledaren på poolkanten gör.

Musiken växlar tempo och nu ska vi flyta i en ring som svanar. En fullständig omöjlighet när babuschkorna skrattar så att de får kallsupar.

Rösten vrålar ”massage massage”.och visar hur man ska massera grannen på ryggen.

Ögonblickligen anfalls jag av en kraftig ryska som börjar banka på mina solröda axlar.

Jag finner det bäst att snabbt crawla bort till trappan och försöker ruska av mig ryskan.

Det får räcka med aqua gym för idag och jag slår mig ner på min paxade solstol, sluter ögonen och tänker på novembermorgonens grådis hemma.

Men doften av rostat bröd och kaffe lockar mig. Jag tar solklänningen över baddräkten och går bort till baren.

Morgonfrukosten är uppdukad i Robinson Kruse-huset på stranden. Jag häller upp min favoritdryck chailatte och tar en varmrostad toast och en skål med exotisk fruktsallad.

Jag slår mig ner under en parasoll och njuter av den soliga morgonen …

Det tar bara fem timmar dit.
 
Skrivet av Oskaria 10 dec 2015 11:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

Målande reseberättelse, Karolina. Trevlig läsning, tack för det!

Om jag sluter mina ögon, så finns också jag vid hav. Ser det brusande azurblå havet vars vågtoppar pryds av vispgrädds liknande skum.

Snart är jag där! Vid JulTomtsfri strand. Fast såklart kan det finnas "tomtar" av annat slag.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 10 dec 2015 11:38
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Oj vilka goda skratt och vilka bilder av en semester.
Du kan då skriva beskrivande Karolina. Jag står i en storm av ungar som vill fira Jul olika dagar, då de kan. Jag orkar inte riktigt, men för velig att göra något åt det....ha det gott önskar Sunny...
 
Skrivet av cats 14 dec 2015 22:50
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt cats

cats

(Medlem)

Karolina!
Utmärkt och stimulerande berättelse särskilt när man omsluts av mörkret.Ett sätt att komma ihåg på vilka resor man varit.Och ett givande sätt dessutom.
 
Skrivet av Inaktiverad 5655 19 dec 2015 10:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5655

Tack för du delat med dig... Välformulerat behagligt.
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18338 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".