Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Barn och deras syn på livet!

Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > Barn och deras syn på livet!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 7 nov 2017 09:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Lille Olle har förlorat sin katt och pappa försöker trösta. -Var inte ledsen lille Olle katten Missan är i himlen nu med alla änglarna- Olle ser fundersam ut
och frågar snart pappa-vad ska de med en död katt till?-
Barn är så utan masker och förställer sig aldrig. Man brukar ju säga att-av barn och fyllon får man höra sanningen. Mvh/Sunny
 
Skrivet av Mynta 10 nov 2017 13:33
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Egentligen helt logiskt!

Nå en död katt är en sak men nu tillfogar jag lite om mitt barnbarns syn på döden när det gäller mormor!

Jag och barnen sitter och fikar sen vi kommit från förskolan och så kommer det där med döden upp och jag vill liksom lugna ner det genom att påtala att jag kommer att leva länge än.
Pojken han säjer bestämt att "Du måste dö mormor så att andra som föds får plats"! Raka besked!

 
Skrivet av Inaktiverad 5647 10 nov 2017 14:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Haha, vilken klok pojke!
Minns många samtal med förskolebarnen på jobbet, just om döden.
En sade morfar är en blomma-va, min gammelmormor är en ängel-, lille Kim säger,så synd om dom, min mormor är på Rhodos.
Tänk så många tankar som finns hos små barn. jag är tillräckligt barnslig för att gilla att prata med dom och höra vad de tänker!.... De är underbara Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 11 dec 2017 07:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja nu är mitt kalas över, det blev en fin dag. Roligast är att lyssna och prata med barnen! Roliga kommentarer flödar!Här ett litet axplock från mitt 70 årskalas!(Namnen fingerade)
Lille Sixten 7 år.Mormor frågar(jag)-vad önskar du dig i julklapp lille Sixten. Han ser alltid lite svårmodig ut den lille gossen-ja de(familjen)vill åka utomlands,-men jag vill bara ha en katt-. Han är den store djurälskaren i familjen!(Det blir nog en katt framöver, de bor bra för att ha katt)

Söta Monna 11 år, har länge haft ont i sina knän.Hur är det lilla Monna med dina knän, frågar jag.-Mina knän jaa, de blir bara värre och värre, men ingen gör något åt det-säger hon med sorgsen min.-Vad ska jag göra-? Det gör säkert ont, men går ej att operera!

Lilla Selma snart 2år, leker med sin leklera på en skärbräda där vi alla sitter.Öppnar en burk i taget och talar om för alla vilken färg burken innehåller.-Jåsa, guul,jöd, osv.Så klappar hon i händerna och dansar några varv.

Äldsta barnbarnet 23 år.-Farmor, farmor jag kommer till dig ,så får du laga god mat åt mig innan jag åker tillbaka till Dubai-, jojo!( Vi har nyss ätit ett dignande bord med mat!)
Bonusbarnbarnen kramas och tackar för allt, lilla Emelie 9 år tyckte frågesporten var svår- Jag var ju inte född då-,säger hon om frågorna om gamla Adventskalendrar-.
Hennes bror 11 år log nöjd då vi skildes åt, vi ses väl igen frågade han. Jo då vi ses igen , redan på julafton!
Barn är det roligaste som finns! Mvh/ Sunny
 
Skrivet av dubbeltur 13 dec 2017 11:47
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Låter som det blev ett trevligt kalas. Grattis!


--
dubbeltur
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 13 dec 2017 12:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja det blev så lyckat! Tänderna klara och skapligt frisk den dagen! Maten från -tjocke kocken- var bra och bra pris, levererades till dörren. Upplagt på fina fat och i värmelådor.De bjöd på kladdkaka och vispgrädde så vi slapp köpa tårtor. 185 kr per person.Det var så mycket mat att vi kunde skicka med hem till de som ville ha.
Jag anordnade fiskdamm(då kom barnpedagogen fram) så frågesport med tema julen.
Tänk att de flesta kunde låta bli sina telefoner några timmar ändå.Det betyder att vi hade trevligare än det var på nätet!
3 av fyra barn kom med sina familjer, en gåva.
Men visst rackrades det, spisen är slut så saffranssockerkakan blev en gul bulle, hihi...Mvh/Sunny
 
Skrivet av Mynta 14 dec 2017 22:23
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Vilket härligt kalas ni haft! Helt Lyckat det där på många sätt. Du är värd det!
Trist med spisen men det blir ju Rea nu snart! Lycka till!
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18329 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".