Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Advent

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Advent

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 27 nov 2018 20:43
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Håller ni på och putsar upp adventspyntet just nu?
TV:s adventskalender börjar snart, men för den som inte kan vänta finns ett antal äldre julkalendrar att se i repris, mycket nostalgi: SVT Play / Julkalendrar

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av dubbeltur 28 nov 2018 14:36
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Adventsstakarna plockas fram igår kväll, för att tändas på lördag. Utegran inhandlades i måndags.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Citymermaid 28 nov 2018 17:58
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Citymermaid

Citymermaid

(Medlem)

Jo, men visst, nu måste Advents- och julpyntet fram för att skapa stämning hemma. Plus den traditionella gammaldags glitter-papperskalendern, som bara finns att köpa i tobaksaffären på Karlaplan. Syskonbarnbarnen brukar få egna exemplar också.

Att döma av de glimtar som hittills visats av årets TV-julkalender, så verkar den vara av traditionellt slag med söta barn, gamla miljöer, snö och granar. Nostalgifrossa med andra ord!

/Citymermaid - i rimfrost
 
Skrivet av Mynta 28 nov 2018 18:27
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Bra att vara ute i tid! Jag har ju lite rullrån att göra i morgon men sen tar jag fram ljusstakar/stjärnor! Julgardin i köket. Nå det kommer inte på plats förrän på fredag och sen tänds inget före Advent. Borde nog baka en saffranskrans men spar till Lucia. Fina saffransstrån är jag rädd om.
Glitterkalender är fint!
Tur att jag var till Söder och stoppade in kalendrar i storskrubben-blir glädje det!
Nå jag måste ju få säja att ingen advent om det inte doftar såpa och dessutom skall vita amaryllisen vara utslagen!
Uppdaterat: 28 nov 2018 18:32  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18338 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".