Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Höstarbete

Forum > Allmän diskussion > Hem, hus och trädgård > Höstarbete

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 3534 23 okt 2011 17:01
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Hur ser det ut i era trädgårdar. Klipper ni ner perennerna på hösten eller väntar ni till våren? Jag brukar ta det mesta nu på hösten, men det finns en del som får stå kvar som prydnad. Gräsmattan har nog blivit klippt för sista gången nu då vi haft åtskilliga frostnätter här i Nyköping. Det som fortfarande blommar är höstastrar, anemoner och hortensian. Ni som har trädgård, berätta lite!!
 
Skrivet av Bengt 23 okt 2011 17:55
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Det mesta av perenner blir kvar. Beror väl inte bara på att det är bestämt så, lite är det så att man inte hinner med allt som kanske borde göras.
Gräsmattan funderar jag på, om den ska behövas klippas ytterligare en gång - men det är svårt för det fuktiga gräset nu fastnar i klipparen.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av dubbeltur 23 okt 2011 19:55
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Min fru låter perennerna vissna ner. Gräsmattan redan klippt för sista gången i år. I morgon kör jag in åkgräsklippare till verkstaden för första servicen efter köpet för drygt 1 år sedan.
Växthuset rensades ur förra helgen. Den upphöjda trädgårdssängen ger fortfarande fin persilja. Igår drog vi upp de kvarvarande 3 morötterna, groteska till utseendet som jättens händer. Ringblommorna lämnar fortfarande snittblommor till inomhustrivsel.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Biggan 24 okt 2011 09:25
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Biggan

Biggan

(Medlem)

Mina perenner är redan nerklippta utom Plymspireorna som omgärdar trappan. Dessa klipper jag ner varje vår efter att fåglarna har haft något att sitta på under kötiden till fröautomaten som sitter intill köksfönstret. Alla nedfallna löv är nu nerklippta av gräsklipparen samt förpassade till komposten, gräsmattorna klippta för sista gången denna säsong. Idag återstår iordningställande av altanen sen är det "vintergjort" utomhus.


--
 
Skrivet av Iris 30 okt 2011 10:37
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Iris

Iris

(Medlem)

söndag 23 oktober 2011, kl 17:01 skrev stina
Hur ser det ut i era trädgårdar. Klipper ni ner perennerna på hösten eller väntar ni till våren? Jag brukar ta det mesta nu på hösten, men det finns en del som får stå kvar som prydnad. Gräsmattan har nog blivit klippt för sista gången nu då vi haft åtskilliga frostnätter här i Nyköping. Det som fortfarande blommar är höstastrar, anemoner och hortensian. Ni som har trädgård, berätta lite!!



Jag klipper ner nästan alla perenner på hösten, så klipper vi sönder det med gräsklipparen och lägger i komposten så får vi fin jord sedan..

 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18328 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".