Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > Pristävling: Frågesport juli 2013

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f27t1194s1.html

* Pristävling: Frågesport juli 2013

Skrivet av Bengt 1 jul 2013 23:11

Ny pristävling i frågesport är igång nu

Juli månads pristävling i form av frågesport är igång. (Logga in om du inte är inloggad.)
Temat den här gången är "Astrid Lindgren".
Som vanligt är några frågor svåra och utslagsgivande medan andra är lätta.
Gå till Frågesport juli 2013 (länk).
Tävlingen pågår till måndag 29/7 kl 12. Du kan svara på en fråga i taget, men kom ihåg att svara på alla frågorna före den tidpunkten.

Vi kommer att dra en vinnare och en andrapristagare bland dem som har alla rätt den 29/7. Du kan fram till dess svara på en fråga i taget när det passar dig.
OBS: Tänk på att ett inskickat svar inte kan ändras efter att du har klickat på knappen "Svara" och därefter på "OK" för en viss fråga. Tänk igenom svaret en extra gång först och svara sedan.

Priserna:
Förstapris: Två månaders Guldmedlemskap
Andrapris: En månad Guldmedlemskap
(Om du har Guldmedlemskap redan läggs tiden till på ditt konto.)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 8 jul 2013 14:58

Du är väl med och tävlar i frågesport? Det är nu tre veckor kvar på juli månads tävling. Gå till Frågesport juli 2013 >>

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av magnolia 8 jul 2013 19:06

Tyvärr så snubblade jag på en fråga och knappast lönt att svara på resten!

Skrivet av Bengt 8 jul 2013 19:09

måndag 8 juli 2013, kl 19:06 skrev magnolia
Tyvärr så snubblade jag på en fråga och knappast lönt att svara på resten!
Asch då! Jo, men svara på resten för säkerhets skull - det har faktiskt hänt att ingen har fått ihop tolv rätt. Vi har ju medvetet ett par lurigt svåra frågor, för att inte alla ska ha alla rätt utan det finnas något utslagsgivande.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 15 jul 2013 13:43

Nu återstår två veckor på den här pristävlingen. Du är väl med och tävlar i frågesport? Gå till Frågesport Juli 2013 >

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 22 jul 2013 13:06

Sista veckan: Nu återstår bara en vecka på denna pristävling. Dags att börja låsa in svaren. Gå till Frågesport Juli 2013 >>

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 27 jul 2013 12:59

Sista chansen: Nu återstår två dygn av denna pristävling, på måndag kl 12.00 stängs den. Det är dags att låsa in svaren på frågorna; gå till Frågesport juli 2013 >

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 29 jul 2013 12:59

Nu är denna pristävling avslutad!

Det var en svår tävlingsomgång, flera hade elva rätt men bara två hade alla tolv rätt: tigrib och ariosa
Dragningen av vinsterna gav:
Förstapriset, två månaders Guldmedlemskap, går till: ariosa
Andrapriset, en månads Guldmedlemskap, går till: tigrib

Ett stort grattis till tigrib och ariosa.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av tigrib 29 jul 2013 13:09

Men OJ va' glad jag blir. Vilken otrolig TUR jag har, förra månaden vann jag första pris. Tusen Tack och ett stort Grattis till ariosa!

Skrivet av magnolia 29 jul 2013 16:37

Grattis ariosa och tigrib!

Skrivet av Marina5 29 jul 2013 20:52

Stort Grattis till ariosa och tigrib!
Åh vad duktiga ni är!

Skrivet av ariosa 29 jul 2013 21:57

Stort tack alla
och grattis tigrib också

Skrivet av Laura 31 jul 2013 21:15

Grattis ariosa och tigrib! Själv halkade jag i diket vid en fråga, men ni navigerade snyggt i mål. Grattis!

Skrivet av tigrib 31 jul 2013 21:31

TACK Laura! Men VAR har du varit så länge? Saknar dig och dina kluriga frågelekar.
Ja-ja, jag VET - nu säger du att jag kan själv sätta ihop frågor. Men det är inte samma sak :-) Du är bäst!

Skrivet av cats 1 aug 2013 01:06

Sällar mig till gratulanternas skara!

Ja Jag har också undrat vad Laura, gåtmakarnas drottning hållit hus.
Laura! Om Du väljer att avvakta så ligger jag i startgroparna för en ny frågelek. MEN Den kommer att bli svår, mycket svår.
Hur som helst Kul att se att Du blivit synlig här på VIS igen

Skrivet av Laura 1 aug 2013 16:08

Jo kära vänner, jag har haft semester under juli, besökte exet på Frösön, sonen i Söderhamn och sonens fästmö i Dalarna. Frågelekar har varit mig fjärran, och du får gärna starta din frågelek, cats. Men sedan kanske jag återkommer...