Skrivet av Sunny3 11 jul 2014 11:01
Det finns politiker som svänger sig med uttryck-våra fina Svenska ungdomar-. Jag vill ge en bild av Bråvallafestivalen och svineriet där, axplock ur vår Tidning -insändare- och reportage.
1000tals tält och drivor av skräp , avföring , urin, kondomer och privata ägodelar lämnades på området. Invandrare städar upp till 12 timmar om dygnet upp våra ungdomars förfall. Här kommer ord ur tidningen.
Man får lägga ett klassperspektiv på Bråvallafestivalen. Hur medelklassens barn(vilket nog inbegriper även överklassens barn, min åsikt)först kommer hit och festar och hur den nya underklassen får städa upp skiten.
Städarna arbetar under vidriga förhållanden.
Ovärdigt ett modernt samhälle enligt insändarskribenten. jag håller med.
Mamma till tre skriver. Jag skäms över festivalbesökarna.
Det är vår generations ungdomar som beter sig som svin.(nu är svin mycket renliga djur, egen åsikt)
Ingen festival i övriga Europa ser ut så här, ja behöver vi säga mer än så undrar Sunny?
Skrivet av LasseO 11 jul 2014 11:11
Detta måste ju få konsekvenser för arrangören?
Skrivet av Sunny3 11 jul 2014 11:50
De försvarar sig, nu undrar kommunen om det inte är bättre att de står för renhållningen,Ja det blir väl skattepengar så får de gamla bara en köttbulle till maten.
Nej sätt de arbetslösa skolungdomarna som svinar ner parker vid sina studentskivor och festivalområde till att städa. Oj vad de skulle gråta.
Men med system skulle det gå utmärkt, med biljettköp får man en ruta som ska vara helt städad då man åker, annars böter eller resa tillbaka hit och städa.
20 lådor med mobiler, laptop, nycklar, värdekort, pass väntar fortfarande hos polisen.
MVH/sunny
Skrivet av LasseO 11 jul 2014 11:58
Man får hoppas att de inte får tillstånd till en ny festival.
Skrivet av Sunny3 11 jul 2014 13:40
Det blir nog väldig debatt hur de ska få till snusket i framtiden. Men jag tror ingen bryr sig, ingen reagerar särskilt. De kanske tycker det är normalt? Man har ju olika åsikter om vad som är normalt, en del gillar väl att leva på en soptipp? Jag vill ha vackert kring mig, skön musik, nyktra människor som uppför sig. Men smaken är som baken...Mvh/Sunny
Skrivet av LasseO 11 jul 2014 13:53
Det måste ju bli räfst och rättarting, så här får det ju inte gå till.
Skrivet av Sunny3 11 jul 2014 15:22
Man får ingen bild av vad föräldrar tänker.Mina ungdomar tycker det är skamligt. Så mycket pengar som bara kastas bort.
Jag är ingen pedant eller snåljåp. Men mina barn skulle aldrig grisat ner på detta sätt. 50.000 föräldrars åsikter borde finnas...Mvh/Sunny
Skrivet av LasseO 11 jul 2014 16:00
Jag vågar inte ens tänka på hur mina föräldrar skulle reagera.
Skrivet av Sunny3 11 jul 2014 16:12
Mamma och pappa hade mjuka nypor , jag har aldrig fått stryk. Men jag har lärt mig att alltid plocka upp skräp och gör det fortfarande om jag ser något på marken eller golvet i butiker.
Sådan där vanlig hyfs, att resa sig för äldre på bussen, att hjälpa de som ber, plocka upp skräp, hälsa och tacka mm.
De var fattiga fabriksarbetare men bra uppfostran har de gett.
jag har gjort samma med mina barn.
Skamligt att lämna skiten till arbetslösa och utförsäkrade och sjuka att städa upp....Mvh/Sunny