Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > I afton dans på blue Hawaii

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f27t1845s1.html

* I afton dans på blue Hawaii

Skrivet av blyfot 1 feb 2015 12:23

Det läste Albert i tidningen när han satt i soffan och drack några öl framför en tråkig debatt på TV. Han hade inte dansat på 50 år så tanken kom på att det kunde bli ett trevligt minne för livet att gå dit. Han satte på sig sina gamla spetsiga skor med slät och glatt lädersula så att man kunde glida på golvet utan att lyfta på foten och satte på sig en kavaj. Framme hängde han av sig kavajen i garderoben och klev in till det stora dansgolvet på andra våningen där parketten var nypolerad och spegelblank. Orkestern började spela blue Hawaii så Albert tog sikte på Stina en lång tjej med bugg skor som alltid var på dans för att få dansa bugg. Albert lade armarna om Stina och började glida i väg på golvet så som han gjorde för 50 år sedan. Då förstod Stina att han inte kunde bugga så hon frågade om dom kunde ta en bugg. Jo gärna sa Albert som trodde att det var en bakelse och att dom skulle gå och ta en kopp kaffe. Stina tänkte att nu tar jag kommandot och visar en bugg sväng. Hon lyfte upp Alberts ena arm och drog honom runt bakom ryggen och skickade sen fram honom med full kraft så att han skulle snurra ett varv på egen hand. Men Albert fortsatte rakt fram med full fart som om han hade skridskor och fortsatte rakt ut genom fönstret på andra våningen. Som tur var så landade han i en taggig nyponbuske som dämpade fallet, men skjortan blev till strimlor och Albert ilsken som en jord geting. Han rusade in och alla flyttade på sig när han ställde sig mitt på dansgolvet och skrek till orkestern som slutat spela. Hur i helsike spelar ni egentligen folk kan ju slå ihjäl sig. Då ingrep ordningsvakterna som hjälpte honom att få på kavajen så han kunde komma ut och gå hem. Det var ljummet och månsken så Albert tänkte jag hade i alla fall tur med vädret och ett minne för livet blev det, så vad mer kan man förvänta sig av det här livet.

Skrivet av LasseO 1 feb 2015 12:47

Ojdå, så det kan gå, PRO har ju dansaftnar och det kanske vore lämpligare.

Skrivet av Gun_sa 1 feb 2015 18:14

Det gäller att veta sin begränsning, jitterbugg är inte att tänka på idag :)

Skrivet av blyfot 2 feb 2015 10:00

söndag 1 februari 2015, kl 18:14 skrev Gun_sa
Det gäller att veta sin begränsning, jitterbugg är inte att tänka på idag :)

Jaså har du dansat jitterbugg i går eller tidigare.

Skrivet av Gun_sa 2 feb 2015 13:26

Är du galen :) det gäller att ha bägge benen på golvet med ålderns risker i tanke. Jitterbugg och lindy hop eller Amerikansk hambo som han kallar det med kast hör till ungdomarna :)
[youtube=http://youtu.be/RRrrhjjJOpY]Jitterbugg på Nalen [/youtube]

Skrivet av blyfot 3 feb 2015 04:46

Jitterbugg på Nalen dom ser ut att ha roligare än dom som släpar sig fram på hörntänderna i dagens dans. Detta måste jag prova.

Skrivet av Gun_sa 3 feb 2015 16:06

Blyfot, du skrev någonstans att vi snart får ha en slang kopplad baktill för gaser. I veckans lindström fanns en sådan kopplad med en dunk på ryggen, en dags pruttande räckte precis till att koka upp en kopp vatten till örtte :)
Jag hittade den inte nu i galleriet men det finns många andra skojiga :)

http://www.bonton.se/sv/galleri