Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Konst & co

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f22t1935s1.html

* Konst & co

Skrivet av Karolina 12 apr 2015 08:34

Konst & co

Nu startar vi en liten konst- och resklubb inom ViS som vi kallar ”Konst & co”.

Det innebär att vi föreslår en dag, tid och utställning och så samlas de som önskar och går på utställning. Var och en betalar för sin resa, entrébiljetter och restaurangbesök.

Följ med till Louisiana, Danmark fredag 8 maj.

Vi samlas kl 11.00 på Knutpunkten i Helsingborg, övre plan vid Scandlines biljettkassa. Vi köper biljetter som gäller för båtresa, tåg och inträdesbiljett till Louisiana t.o.r. vuxen 260:-, senior 65 år 235:- kronor.

Kommer du med? Anmäl dig genom att skicka ett PM till Karolina eller ceciliah senast 6 maj.

Välkommen önskar Karolina och Cecilia!

http://www.louisiana.dk/

PS! Det finns ett café med modern dansk mat och goda smörrebröd på Louisiana. DS.

Skrivet av ceciliah 12 apr 2015 08:45

Konst & co" har bildats av två medlemmar i ViS som tycker att konst förenar, Du kan göra anmälan genom Karolina eller Ceciliah.

Skrivet av Sunny3 12 apr 2015 09:13

Så trevligt!
Hoppas det blir mycket trevligt i framtiden. Jag skulle hakat på omgående om livet såg lite annorlunda ut för mig.
Men ni får berätta om era äventyr, Louisiana ligger underbart vackert. Lycka på färden önskar Sunny!

Skrivet av gunnar_48 12 apr 2015 09:50

Det låter riktigt trevligt... vi får se vad framtiden bär med sig. Jag har ännu inte koll på vad som kommer att dyka upp den 8 maj.
Louisana är alltid mycket sevärt... ska googla utställningen.

Skrivet av Sunny3 12 apr 2015 11:08

Det vore väl trevligt Gunnar?
Du bor på rätt sida av Sverige och kan haka på. Bara komma ut med trevliga VS:are kan bli roligt bara det. Hoppas vi får lite bilder av de trevliga mötena...Mvh/Sunny

Skrivet av ceciliah 12 apr 2015 12:57

Sunny, jag kommer ta bilder, men de som inte vill vara med på bild behöver inte. Jag håller med, detta kommer bli riktigt intressant, hoppas flera hoppar på denna möjlighet få träffas och kanske denna utflykt ger mersmak.

Skrivet av Sunny3 12 apr 2015 13:19

Så rolig ide!!!!
Jag vet inte hur många vi är på östsidan, men då jag fått operationerna gjorda skulle jag gärna följa med på en liten resa.
Nu håller jag alla tummar för att ni får till det riktigt bra!
Någon gång kanske vi alla kan ta en Ålandstur? Vem vet?
Mvh/Sunny.....Man ska tro allt och hoppas allt...

Skrivet av ceciliah 12 apr 2015 21:25

Det är bara att anmäla sig om Ni finner detta trevligt och är nyfikna.

Skrivet av Karolina 13 apr 2015 17:52

Jag har fått frågan om vilket tåg vi som kommer norrifrån åker med.
Från Göteborg är det Öresundståget som avgår 7.40.
Falkenberg 8.34
Halmstad 9.02
Framme i Helsingborg 10.08.

Sedan återstår att veta vem som är ViSenior medlemmar.

Välkommen ombord
Karolina

Skrivet av Sunny3 13 apr 2015 18:17

Varför inte en blomma i knapphålet som förr? Även om jag inte kan komma med så kan jag ha mina funderingar kring era nöjen, det låter så spännande så....Mvh/Sunny..

Skrivet av Karolina 13 apr 2015 19:59

Tack för tips, Sunny. Du är alltid så positiv och glad!
Vi ska berätta hur det går. Med eller utan blomma i knapphålet.

Anmäl er nu, gott folk, så kan tågbiljetterna bli billigare! Jag har fått tips om det också.

Hälsningar Karolina

Skrivet av ceciliah 13 apr 2015 20:36

Ang tågbiljett till Helsingborg, vi som bor i Skåne kan använda jojo-kort eller de som har Skånekort.

Skrivet av Karolina 17 apr 2015 10:08

Följ med till Louisiana 8 maj!

Ett utmärkt tillfälle att träffa nya vänner. Och att se konst!

Vi samlas kl 11.00 på Knutpunkten i Helsingborg.

Välkommen med önskar Cecilia och Karolina

Skrivet av ceciliah 18 apr 2015 15:15

Denna solen som lyser idag!! Har jag beställt till den 8 maj, det kommer vara som en sommardag.Så vi som ska till Louisiana kommer må gott

Skrivet av ceciliah 19 apr 2015 15:57

Vi beskådar - tycker - delar med oss - av upplevelsen över en bit mat, och kanske ett glas vin, öl eller vatten.
Miljön runt om kring museet är fantastiskt, de som inte varit där? Kom med oss!!

Skrivet av ceciliah 22 apr 2015 21:24

Åh vad roligt att det är så många som har tittat på vår utflykt, det närmar sig med stora steg, Snart bär det av med båten över sundet.

Skrivet av ceciliah 28 apr 2015 13:24

Väderutsikterna för fredagen den 8 maj, (Än så länge) 4 m/s 0 mm regn och 14°, sol med stackmoln.
Så passa på följ med till vackra Louisiana.

Skrivet av ceciliah 3 maj 2015 08:42

Här går det bra kolla!
http://www.scandlines.se/erbjudanden/rabatter-scandlines/louisiana.aspx

Snart fredag, och soligt väder ska det bli, hoppas många vill ta chansen till en trevlig fredag.

Skrivet av Karolina 5 maj 2015 08:14

AVHOPP
Jag kan tråkigt nog inte följa med på Louisiana-resan av familjeskäl!

Låt mitt avhopp bli en PUFF att du anmäler dig till Cecilia så snart som möjligt! Skicka ett PM och tala om att du kommer med 8 maj.

Vi samlas kl 11.00 på Knutpunkten i Helsingborg, övre plan vid Scandlines biljettkassa. Vi köper biljetter som gäller för båtresa, tåg och inträdesbiljett till Louisiana t.o.r. vuxen 260:-, senior 65 år 235:- kronor.

Jag önskar er en trevlig dag!
Karolina

Skrivet av ceciliah 5 maj 2015 20:07

Ja då börjar det dra ihop sig fara över sundet, njuta av det danska smörebrödet kanske, och en Tuborg?
Jag kommer stå vid Scandlines biljettlucka på över plan. Vid 11.15 hoppas jag alla löst biljett så vi kan ta oss över.
väl mött och välkomna.

Skrivet av gunnar_48 6 maj 2015 08:18

Nu är det bara dagar kvar...ja något får vi väl äta och då passar danska smörebröd och en Tuborg perfekt...

Skrivet av Sunny3 6 maj 2015 08:33

Klart ni ska äta gott och när smakar en Tuborg bäst? Ver gang!
Vill önska er en underbar dag...Kram från Sunny.

Skrivet av ceciliah 9 maj 2015 10:47

Efter ett fullständigt totalt lyckande med denna utflykt, så blir det flera.
Nu gnuggas geniknölar att göra någon trevlig utflykt av annat slag.