Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Grosshandlargården

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f25t2096s1.html

* Grosshandlargården

Skrivet av sven 14 jan 2016 17:00
 
Är det någon här som smakat på dom Fartblinda Fackpamparnas vin?
 
Skrivet av dubbeltur 14 jan 2016 17:22
 
Det är nog inte avsett för kommunals medlemmar. Fartblindhet är det tydligen lätt att drabbas av! :-(

--
dubbeltur
 
Skrivet av Laura 14 jan 2016 17:45
 
Är någon förvånad över det utbredda politikerföraktet? Pampar omfattas inte av varken lagar eller vanligt hyfs, exemplen börjar vara otaliga...
 
Skrivet av sven 14 jan 2016 18:26
 
Det ska bli intressant att se hur generöst avgångsvederlag medlemmarna ska betala till Anders Bergström. ( Han räddar nog inte Ordföranden gratis)
 
Skrivet av AlfGun 15 jan 2016 22:14
 
Det här är inte intressant utan en stor jävla skam som fortgått i många år. Anders Bergström vet jag vad det är för typ som jag tyvärr träffat. Var själv verksam i Kommunal i Göteborg och såg samt protesterade stor mot hur man hanterade medlemmarnas pengar.

Men tyvärr är det som sker i Kommunal troligen toppen av ett isberg. Jag har blivit så besviken på allt vad folkrörelser heter för det är ytterst få förtroendevalda som är idealister. De flesta är ute efter förmåner och makt som man utnyttjar in absurdum.

Av ovanstående skäl så är jag idag inte med i en pensionärsförening eller annan intresseförening. Har försökt men det funkar inte... Eller vet Du någon förening som ser till medlemskapets värde i stället för att lyfta fram medlemsförmåner för att locka Dig som medlem?