Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Mundiarré?

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f7t2103s1.html

* Mundiarré?

Skrivet av AlfGun 31 jan 2016 09:32

Gillar dans i olika former och bänkade mig igår framför TV:n för en heldag med dans.

Igår lördag började det fantastiskt bra under EM i isdans. Jag njöt av Cecilia Ingman och Lotta Falkenbäck som på ett gediget sätt gav oss bra information och fakta mellan åken i Isdansen. Suveränt och mycket behagligt kunde vi se och höra åkarna utan en massa prat! Superbra!

Vilken besvikelse det då blev klockan 18 då vi ville kolla SM i 10-dans. Peter Jonsson och Tobias Wallin tog med sitt skitprat, eget tyckande och upprepande av fakta som redan sågs i rutan kål på den fina stämning vi kände från föregående reportrar. Det var inte många sekunder de höll käften.

Undrar om inte grabbarna borde gå en kurs hos Cecilia och Lotta för att lära sig hur man refererar bäst! Alltså grabbarna bar sig dummare åt än då TV(även Svt) lägger störande musik på naturprogram!

Skrivet av Sunny3 31 jan 2016 11:36

Ja visst blir man störd på detta kacklande.
Mest stör jag mig på morgonvärdarnas slafsande med mat. Steffo slår alla rekord, går det inte fort nog slänger han på maten själv på sin tallrik, de pratar med mat i munnen. Detta har gått över styr med maten i rutan. Äckligast är då man ser de som lagar mat sila citroner i handen och har ringar på fingrarna, innan har de skurit i kyckling. Konstigt de inte blir sjuka.
Jag vet många som tycker det är för mycket slafs i matlagningen på morgnarna.
Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 2 feb 2016 13:11

Det var annat med Ria Wägner!

Håller med om att matlagning är det övernog av.

Men jag såg något gott för några dagar sedan-torsken(skreien) i långpannan!
Till helgen gör jag just den maten om jag orkar ta mig till fiskdisken på City Gross!

Visst är det "kackel och hafs-och slafs" i TV numera.

Hörde om Melodifestivalen i morse att nu skall det liksom inte vara enbart artisterna som är underhållning utan även programledarna.
-Detta program hoppar jag gärna över!