Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Andra världskriget...

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f22t2586s1.html

* Andra världskriget...

Skrivet av Roberto 27 okt 2019 12:29

Ett av mina intressen är WW2 och har tidigare kompletterat teori med studiebesök runt om i Europa på olika platser med kopplingar till detta.
However, skulle vilja besöka fler och fördjupa dessa tillsammans med likasinnade nördar, kanske skulle vi kunna bli fyra i en bil?
Hör av dig så får vi se hur stort intresset är och lämplig tid kan vara våren 2020?
Väl mött!

Skrivet av Citymermaid 27 okt 2019 19:41

Hej Roberto!

Jag delar ditt intresse för WW2, och är väl en av mycket få kvinnor som tagit mig igenom Churchills Nobelprisbelönade "Andra världskriget" i sex volymer. Har också köpt en del mycket bra spelfilmer i ämnet, som t ex "Dunkirk", "Das boot", "Rädda menige Ryan", "Der Untergang", "Their darkest hour" - ja, det finns ju en uppsjö, mer än man hinner nosa rätt på.

Men jag har ännu inte lyckats ta mig till Normandie och platsen för D-Day. I år var det ju 75-årsjubileum dessutom. Jag hade gärna varit där då.

Tror du att en "expeditionskår" dit - eller till andra kända WW2-platser - med en skara historieintresserade Seniorer vore möjligt? Nu är vi i allafall två, så här långt.

Bästa hälsningar!
Citymermaid

Skrivet av Roberto 27 okt 2019 20:38

Hej,
tack för ditt inlägg!
Vi får se framöver hur stort intresset är
hälsar
Robert
take care!