Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Partiledardebatt i Agenda

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f25t628s1.html

* Partiledardebatt i Agenda

Skrivet av dubbeltur 10 okt 2011 10:09

Var det rätt eller fel av S och V att inte ställa upp i partiledardebatten i Agenda, bara för att de skull få stå tillsammans med SD på Oppositionssidan?
Personligen tycker jag det var ett dåligt beslut, det drar ett löjets skimmer över de två partiledarna. Alla partier i Riksdagen är invalda genom demokratiska val. Då tycker jag att de har en skyldighet gentemot sina väljare att ställa upp.

--
dubbeltur

Skrivet av Laura 10 okt 2011 10:45

Håller fullständigt med dig. Ett i demokratisk ordning invalt parti i riksdagen ska naturligtvis behandlas med samma respekt som övriga partier. "Jag kan inte delta i debatten om jag ska stå bredvid Jimmie Åkesson", vaddå sandlåda? Och vaddå demokrati?

Skrivet av stina 10 okt 2011 17:57

Håller fullständigt med. Vad man än tycker så är dom demokratiskt valda och det måste även S och V respektera, annars respekterar dom inte väljarna. Det är väl i alla sammanhang bättre med ett bemötande av SD:s argumentation än att ubebli.

Skrivet av dubbeltur 11 okt 2011 13:12

Tror inte väljaren på gatan grubblar över vilket block SD skall räknas till, utan mer lyssnar till vad politiker har för budskap.

--
dubbeltur