Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Jag har bestämt mig

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f7t658s1.html

* Jag har bestämt mig

Skrivet av torlarserik 28 okt 2011 22:16

Jag ska under återstoden av mitt liv försöka slå hål på fördomar.
Det blir en grannlaga uppgift då jag själv är behäftad med massor.
Mitt tjafs om Svalbard var nog starskottet i min filosofi att döda fördomar.

Jag är Svensk och kommer aldrig att vilja vara annat heller, men är man läskunnig och läser om hur Sverige hanterat svåra frågor så blir man faktiskt mörkrädd.

Prostitutionsutredningen, Palmemordet, Den Norska kungens flykt under andra världskriget, Hårsfjärden, Estonia, Katalinaplanen, ja jag ids inte komma på mer.

Fördomar och idel fördomar, negrer ska vara svarta och dumma i huvet, Eskimåer ska äta ruttet kött och kineser ska försöka äta med pinnar. Idag ska vi Svenska män åka till Thailand och få tag i en kvinna som minsann vet hur en karl ska behandlas, både i och utanför sängen.

Jag kräks inför alla fördomar.

Vi börjar lite försiktigt med prostitutionsutredningen, ( jag lovar jag ska ge min uppfattning i kronologisk ordning) som gav att sexköp blev olagligt medan försäljning inte var kriminell.
Jaha nu har lagstiftaren ett problem helt plötsligt. Sex har jag förstått är en rätt så naturlig sak för alla levande varelser på den här planeten Jorden/Tellus, det är liksom grunden för varelsernas existens.
Jag har pratat med sexarbetare, men jag är inte en skjutjärnsjournalist, men de säger att tack vare mitt lågt ansedda "jobb" så kan jag försörja mina barn eftersom min dåvarande man söp ihjäl sig.
Nu blir det lite svårt att slå hål på fördomen, att inte betala för sex.
Men vad gör en kvinna då som ser den unga prinsen på den vita enhörningen, han lovar att allt ska bli bra, de blir "kära" de gifter sig i Fadern Sonen och den heliges Anda. Ja det är ju bara att titta på Knutbyhistorien hur fint det blev i tron om att Jesus Kristus och Kristi Brud och hans moster gjorde allt lyckligt.
Fy faan för skit.
Nästa tur blir Palmemordet.

Skrivet av torlarserik 28 okt 2011 22:47

Nej när jag hade sänt mitt inlägg, jo jag var lite uppskruvad, sen såg jag att ni inte fått väderstatus från Svalbard. Sedan en timma sedan var det pluss 1 och upp till 1 m/s i vind 68 grader luftfuktighet vilket jag reagerar på eftersom Svalbard anses som Arktisk öken DVS att det är inte så stor nederbörd där, vilket i sin tur leder till ett torrare klimat.
Hur som helst så tar vintern tag i Svalbard under nästa vecka, det blir ned till tja minus tretton på torsdag Fredag. Vilken FRUKTANSVÄRD KYLA, FOLK KOMMER ATT DÖ I FRUKTANSVÄRDA KÖLDSKADOR OCH LIKNANDE DE SOM DRABBADE KLÄTTRARE PÅ K2 FÖR NÅT ÅR SEDAN-
Jag hoppas ni förstår varför jag vill slå hål på fördomar, det enkla skälet är att jag vill behålla maten,

Skrivet av torlarserik 29 okt 2011 00:24

Nej det är inte kul varje gång att reagera, för att ni ska förstå vad jag menar så googla på svalbard theme, en av de kvinnor som jag uppskattar mest sa helt spontant, ( finns det renar på Svalbard), alltså så nära uppkastning har jag aldrig varit,
Jag lyckades att hålla mig men jag betedde mig mot en kär vän så jag svalde tillbaka, hon vet inte om det, men jag tror hon känner igen sig när hon läser det här,
Fördomar, fördomar, på svalbard finns allt möjligt skit jag ger mig faan på att under växttiden på knappt 6 veckor frodas både det ena och det andra, det är därför jag gärna vill vara dår nu,

Skrivet av torlarserik 29 okt 2011 07:25

Innan jag går över till Palmemordet, vill jag avsluta prostitutionsutredningen med en "kompis" vi kallar honom i det här forumet för Per.
Per är en mycket duktig hantverkare i sin bransch, han är sambo med en kvinna som har två barn, en dotter och en son. Per har själv inga barn av skäl som hänförs till sjukdomen cancer.
Per fick av sin branschtidning ett erbjudande att över en långhelg stanna över i Hamburg.

Jag lovar, den blick och inlevelse Per beskrev sin "ensamma" vistelse i Hamburg unnar jag alla män och kvinnor, jag går inte in på detaljer i hans berättelse, men det jag i detta forum vill framhålla är att i Tyskland är prostitution laglig och Per fick en avkoppling från vardagen som jag unnar honom, hur legalt det än må vara.

Nja det börjar sakta krypa under noll nu på Svalbard, usch och fy vad kallt, de flesta fördomar frodas i värme men mina får näring i kyla och mörker.
Per är lite grann mer än en kompis, bara som info.

Skrivet av torlarserik 29 okt 2011 23:02

Men vi kör Palmemordet en stund så jag får pressen på mig att inse alla fördomar. min research blir klar om några dagar, Vi får aldrig glömma bort att Olof Palme var i synnerliga grad en kontroversiell politiker, han var påstod han Socialdemokrat.
Redan under hans livstid krackelerade Per Albin Hanson, Tage Erlanders folkhem och hans eget sossesamhälle som bestod av betong och sten, milvis ifrån känslor och värme. Det var STATEN som var viktig. Sådant går vi på i känslostämningar som råder i klimat i mitten av ett kallt krig.

När det kalla kriget hade utlöst Nazistiska och diverse, jag vill inte, det bär mig emot högerfalanger inom politiken utlöste i stor mån dumheter så blev ju naturligtvis Olof Palme ett hot mot den Svenska Demokratin.
Innan jag fortsätter vill jag dra fram Dagmar Hagelin som idag fick sin bödel fängslad i Argentina.

Palme sa nån gång diktaturens kreatur, det är klart han blir utpekad, men med facit i hand, var han så missförstådd som omvärlden ville inse, som dessutom ledde till mord.

Olof Palme är idag död och jag är inte längre socialdemokrat.
Den 22Juli i år gjorde norsken Breivik ett dåd som fick stora efterverkningar både inrikes och utrikes i Norge.

Idag är Jens Stoltenberg den enda socialdemokrat jag kan diskutera politik med, för Jens har en större ledarförmåga än både Hitler och Percy Barnevik

Skrivet av torlarserik 29 okt 2011 23:46

Jag glömde jag gråter nästan, jo i Longyearbyen råder nu nej det är lite osäkert men sisådär plus minus noll, men på Måndag får FN och alla världens insatsstyrkor, Ta med Presidenten i Thailand, Bankok och hela köret, det blir lite4 kallt på Svalbard/Spetsbergen om ett par dagar, det kryper vill jag lova, det finns dramatiska uppgifter om minus 13 på Torsdag, och då får vi inte glömma bort att Svalbard är inte förberedda, alla som kommer dit tror att det är 30 grader varmt och spindlar och ormar slingrar sig runt varje ben

Skrivet av torlarserik 30 okt 2011 00:08

Usch jsg ser framför mig landningen i Longyear, Spndlar, grodor flugor, tsetse dessutom, kackerlackor, ormar paddor skorponer och getingar sånt skit släpar ni med till mitt Svalbard, he he de dukar under på flygplatsen

Skrivet av sarelina 31 okt 2011 16:16

svalbard är inte ditt. Vilka ni slapar dit allsköns skit det gör väl du med för du äter ju mat där och nyttjar dass och andra bekvämligheter.

--
Bara en åsikt är osann;Den att bara en åsikt är sannrnav Feuchtersleben.