Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Nybörjare

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f7t767s1.html

* Nybörjare

Skrivet av tigrib 11 feb 2012 19:51

Idag har jag 'skrivit in mig' här på Vi seniorer. Känns lite ovant, men det ska väl inte vara så svårt att lära sig alla kommandon. Men, men, det retar mig att jag redan tabbat mig. Attans attan! Gick direkt in på en frågesport (12 frågor) och av misstag klickade jag på ett som jag VET är fel svar. Och så får man inte ändra sig. Vilken tur att man inte är kirurg, för då får man verkligen inte slinta med .. ja där är det kniven och här är det fingrarna . Usch vad det retar mig men det går väl över om en stund, ha-ha. Jag skrev just in som mitt citat att 'för varje minut du är arg, förlorar du 60 sekunder av glädje', så nu måste jag skärpa mig.
Återkommer förhoppningsvis med en trevligare tråd senare ! ! !

Skrivet av Bengt 11 feb 2012 21:53

Välkommen som "nybörjare", tigrib.
Det var ju förargligt med frågesporten, men så som det nu är upplagt är det nödvändigt att ha det så att man "låser fast" sina svar (skulle öppna upp för en viss form av fusk annars, och det är ju en pristävling).

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av sigge 11 feb 2012 22:39

Det är väl bra att tävlingar inte är anpassade för "velepottor". Lagt kort ligger!

--
Sigge

Skrivet av tigrib 12 feb 2012 00:02

Nej jag menar inte att det är något fel på att man inte får ändra sig. Jag blev bara f-benad på mig själv.
För det mesta kan man ju kludda och sudda hur man vill, men i frågeleken måste man tänka först och handla sen, inte tvärtom.
'jag måste hej- jag måste hej- jag måste hejda mig', som Robban sjöng en gång för längesen jag var flottare med färg Eller hur det nu var...
Jadu Sigge, velepotta säjer du. Här säjer vi velpotta !

Skrivet av dubbeltur 12 feb 2012 19:43

Lugn tigrib, det kommer nog en ny omgång i mars. Jag har själv gjort samma retfulla misstag.

--
dubbeltur

Skrivet av tigrib 12 feb 2012 20:04

Tack dubbeltur för de tröstande orden. I mars säjer du ?! Okidoki, dit är det ju inte så långt. Till planeten mars är det längre .....