Vi Seniorer > Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Mål för semesterresan i sommar?

Du hittar denna tråd på http://www.viseniorer.se/forum/f22t834s1.html

* Mål för semesterresan i sommar?

Skrivet av Bengt 10 apr 2012 15:40

Tips om bra mål för sommarens små eller stora resor önskas. Klicka på "Svara" och skriv ditt förslag.

Ett standardförslag, som jag dock inte tycker kan bli uttjatat är: Gotland. Då är förslaget att verkligen ta sig runt på hela Gotland och ta sig tid att se på allting.
En del fotografier finns att se här: Fotogalleri Gotlandsbilder - Naturbilder från Gotland

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 28 jun 2012 10:58

Föreslå gärna något mer mål för sommarens lite större utflykt. För nog finns det väl något du känner till?
Ett nytt förslag från mig:
Dalslands kanal med sin akvedukt i Håverud, se bild.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Anita 29 jun 2012 16:06

Ni som åker till Dalsland. Missa inte bluesfestivalen i Åmål 5-8 juli

Skrivet av Bengt 1 jul 2012 21:47

fredag 29 juni 2012, kl 16:06 skrev Anita
... Missa inte bluesfestivalen i Åmål 5-8 juli
Det låter mycket trevligt med bluesfestival i Åmål. Tror tyvärr inte att jag hinner dit själv, men det återkommer kanske nästa år?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bonkar 1 jul 2012 22:24

Åmål har landets bästa och trevligaste festival. Varit där 15 gånger...

Skrivet av Juergen47 3 jul 2012 10:10

High Chaparral är toppen, finns camping etc...

Skrivet av stina 3 jul 2012 10:23

Stendörrens naturreservat mellan Nyköping och Trosa!

Skrivet av Bianca 3 jul 2012 22:46

varför inte ta en gammal strömmakanalbåt (utgår från Stockholm) till Sigtuna och gå runt i denna fina gamla stad äta gott osv!!! Hälsar Bianca

Skrivet av Juergen47 6 jul 2012 20:22

Om ni har barnbarn, åk till Astrid Lindgrens Värld, är verkligen en stor upplevelse för både stora o små. Men glöm inte pengarna, haha.

Skrivet av dubbeltur 6 jul 2012 21:15

Titta i den lokala turistbroschyren, lätt att missa smultronställen runt hemorten.

--
dubbeltur

Skrivet av Juergen47 8 jul 2012 10:58

Ett outtömligt utflyktsmål är ju huvudstaden med alla dessa museum, skansen, etc. väl värd en resa.

Skrivet av Bonkar 8 jul 2012 23:18

Visingsö skadar ju inte, vackert och med massa historia...
Magnus Ladulås, Per Brahe mfl mfl...

Skrivet av Juergen47 14 jul 2012 18:17

Glöm inte de svenskaste av det svenskaste, besök GeKås i Ullared där kan man ju campa eller hyra stuga också och sen naturligtvis IKEA.

Skrivet av magnolia 14 jul 2012 19:22

Skåne kan jag inte hitta bland alla semesterförslag. Finns många fina campingplatser runt Skånes kuster och en tur till Sveriges Sydligaste Udde är väl inte helt fel.

Skrivet av Anita 25 jul 2012 21:23

En dag på Ven är verkligen att rekommendera.Man hyr cyklar på ön,sen bara cykla runt till alla mysiga platser.God mat finns också för den hungrige.