Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Mediabevakning

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Mediabevakning

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 25.

Löst Den här tråden är markerad som löst.

Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av dubbeltur 28 jul 2011 12:29
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag tycker att mediernas bevakning av attentat, katastrofer o. dyl. går till överdrift. Nu senast i Norge.
Jag vill veta vad som har hänt men vill inte frossa in enskilda personers sorg. Hörde på nyheterna att många anhöriga i Norge reagerar stark på att bli jagade av journalister.
Var finns hänsynen?

--
dubbeltur

Skrivet av Luddelina 31 jul 2011 20:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Luddelina

(Medlem)

Det är trist att slå upp en tidning. Halva består bara om sorgen i Norge. Låt folk få sörja ifred.

Skrivet av Inaktiverad 6335 3 nov 2014 14:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Hon har kallat Dawit Isaak för EU:s enda samvetsfånge.
Nu deltar Cecilia Wikström (FP) som en av tio personer i Stödföreningen Dawit Isaaks videor för att uppmärksamma hans fall.

Det är OK, men varför bryr hon sig inte om Johan Gustavsson, en kille som i november 2011 blev kidnappad av Al Quaida.
Johan ville se världen och åkte runt på sin MC.
Inte någon är intresserad om han lever.
Det händer en gång om året att någon tidning skriver om detta, det är allt.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article19593047.ab

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 nov 2014 16:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Var inne på rt och läste, nu har IS satt pris på sina slavar och gamla tanter var värda 40 dollar, alltid något :)

Skrivet av Inaktiverad 3749 7 nov 2014 21:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3749

Världen är full av krig våld o fattigdom, det går inte längre att gömma sig i vårt välfärdsmys, verkligheten knackar på våra dörrar, tiggare o krigsflyktingar som kommer till vårt land bevisar att vi lever i den tryggaste delen på vårt gemensamma klot, dags att dela med oss? eller hur.

Skrivet av Inaktiverad 6335 8 nov 2014 15:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Sverige är ett bra land nu börjar det nog att krackelera, tittade runt lite och vi omnämns runt om i världen, bla. i The Investors till och med i Mad World News och i Daily Caller skriver man att Sverige är en fristad för brottslingar.
Den som lever får se hur det blir :/

Skrivet av Inaktiverad 6335 19 nov 2014 19:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Läser på rt om Julian Assange
The siege of Julian Assange is a farce - an investigation by John Pilger
Tänk vad en försmådd kvinna kan ställa till :/
En kommentar låter så här och det är inte utan att jag kan hålla med:"Sweden is the North-Korea of Europe and can´t be trusted in any case. Complete madness is the new norm in this godforsaken country also known as the village idi ots of the world."
http://rt.com/op-edge/206903-assange-uk-persecution-embassy-wikileaks/

Skrivet av Inaktiverad 6335 30 nov 2014 09:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Tittar på tv-4 morgons nyheter.
Nya rön om hur dåligt kött är och att Livsmedelsverkets rekommendationer om fisk 3-4 ggr i veckan skall gälla.
Trots att: Fiskar som Lax, öring, sill/strömming, gös, lake, aborre... är fulla av PCB - Dioxin - kvicksilver - PFAA - parasiter...ett litet klipp om
http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/kostrad/Rad-om-fisk/All-fisk-ar-inte-nyttig/

Mycket prat om kravallerna i USA och den svarta tonåringen som sköts. Ingenting om hur det hade gått till och vad som föregick själva skjutningen.
Trots att: Han nyss hade rånat en butik att han slogs med polisen, det var ingen liten kille och att han försökte ta polisens pistol.

Ett grovt rån mot en gammal tant hemma i hennes hem, där kunde dom tagit upp att samhället idag inte ser ut som för 20 år sedan och varna alla inte minst äldre att inte vara så godtrogna.

Svensk media i ett nötskal :( (så här i juletider)

Uppdaterat: 30 nov 2014 09:51  
Skrivet av Inaktiverad 5647 30 nov 2014 12:10
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag som inte äter så mycket av varken kött eller fisk äter chiafrön istället. 3tsk innehåller lika mycket omega -3 som en stor laxkotlett. Smaklöst men nyttigt....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 6335 30 nov 2014 13:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Det verkar vara nyttiga små frön, ur boken Supermat -
"Chiafrö var huvudnäring när mayaindianerna och aztekerna i Mexico behövde extra energi till fysiska ansträngningar som strid och långdistanslöpning mellan byar. Under denna tid användes också fröna medicinskt. Det anses kunna användas som febernedsättande medel och som omslag på skottskador för att undvika infektioner."
Nu är du snart redo för en mara med Ella :)

Skrivet av Inaktiverad 5647 30 nov 2014 14:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Bara jag inte får skottskador då, hihi!
Ja jag är ju en sådan där skeptiker. Men faktum är att sedan jag köpte min blender och allt möjligt att mosa ner så har jag fått ett uns energi, från 2% till 20%, vilket är en enorm skillnad, jag promenerar längre, jag orkar laga en middag, plocka lite.
Annat har blivit bättre också, jag fick minst en svår infektion i veckan, med feber . UVI , ja hela köret, nu kommer det, men drar förbi fortare. Ska bli spännande att se om det fortsätter uppåt.
Idag lade jag chiafrön i yoghurt, lät dom ligga ca 20 minuter, sedan hade de fått samma gelehölje som linfrön får. Så knaprade jag sönder dom, vilket man ska göra om man vill få ut omega-3 ur dom.
Sjuk, smärta är en sak, energilöshet är hemskt.
Tack för info om chiafrön....Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 6335 7 jan 2015 08:54
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

I Föreningen Vetenskap och Folkbildning blev, Årets förvillare blev tv4 nyhetsmorgon, men det måste ha varit dött lopp med svt gomorron Sverige :)
Det står bla. "Än värre är att TV4 Nyhetsmorgon vid flera tillfällen låtit olegitimerade personer uttala sig om sociala och psykologiska tillstånd utifrån teorier som har mycket svagt vetenskapligt stöd eller rentav betraktas som pseudovetenskap bland forskare inom fältet."
"Tyvärr väljer Nyhetsmorgon att varva de seriösa inslagen med pseudovetenskapliga och direkt felaktiga påståenden. Detta gör att tittarna kan luras att tro att även dessa vilar på vetenskaplig grund."
Vad gäller nyheter både inom och utom landet så är det från deras politiska övertygelse som rapporteras, men där tycker jag ändå att tv4 är lite bättre än svt.

Skrivet av Inaktiverad 5648 7 jan 2015 09:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Vem orkar titta på Tv4 när det finns Sveriges Television?

Skrivet av Inaktiverad 6335 7 jan 2015 16:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Birro är nog rätt på det, en del av något jag läste igår på Världen idag Birros blogg.

"Jag tänker på de ständigt närvarande komikerna som reser land och rike runt och drar mycket folk. De betraktas som obekväma sanningsägare, som modiga dörröppnare, som upproriska och rebelliska.

Men de är raka motsatsen. De ligger inte i mittfåran, de utgör mittfåran. De tycker om, och tycker illa om, exakt samma saker och exakt samma människor som den uppblåsta, självgoda medelklassen som löser biljett och applåderar hatet. De lyfts upp i kultureliten, de hyllas, applåderas av sina polare på redaktionerna. Alla tycker samma. De är tusen kejsare utan kläder.

De rör sig i ett hav av redan inslagna dörrar. De stör ingen. De provocerar ingen. De vill ingenting egentligen, mer än att smörja och smöra för den eleganta medelklassen som följer varenda mall som finns uppställd. Alla sitter trygga i sina enklaver och tycker samma om allting.

Under tiden slits det här landet sönder. Den nya gränsen går inte längre mellan klasser eller kön utan mellan stad och land. Det har gått så långt att den nya vänstern ser ner på de fattiga. För de fattiga bor på landet och röstar på SD. Vänstern är rik eller åtminstone välmående där de sitter trygga från hela världen i sina ombonade bostadsrätter på Södermalm. Den mediala ordningen är likadan. Men människor som inte har lyxen att få bo där vi bor känner inte igen problembeskrivningen som presenteras i de stora tidningarna. Och de undrar varför ingen beskriver hur deras verklighet ser ut.
Jag kan berätta varför. Media föraktar er allihop. Media avskyr bångstyriga lantisar. Journalister röstar vänster men föraktar de svaga, de verkligt svaga, de trasiga människorna i de små städerna, de unga männen i bruksorterna, de unga kvinnorna med barnvagnar i Sollefteå, de sorgsna männen på krogarna vid lunch i Söderhamn. De flesta vet inte ens om att ni finns och vet dem så föraktar de er.

Sedan sitter de med sina identiska vänner i sina identiska kök i sina identiska märkeskläder i sina identiska poser och undrar varför inte alla röstarv på FI, varför inte alla ser vad de ser, varför inte alla älskar samma lilla kulle av världen som just de klättrat upp på."

Skrivet av Inaktiverad 6335 7 jan 2015 20:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Tänkte om någon vill följa vad de säger i Frankrike live om terroristdådet.FRANCE 24 live news stream
Nästa inlägg

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18643 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".