Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Metafor.

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Metafor.

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 17.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av dubbeltur 5 sep 2011 11:53
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Tummen upp för kaféägarinnan.

--
dubbeltur

Skrivet av nyfiken 5 sep 2011 13:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Tänk att det måste en kvinna till för att få ordning bland gubbarna! :-))

Skrivet av sarelina 5 sep 2011 15:06
  Skriv ut Direktlänk

sarelina

(Medlem)

nu skall inte hummelman kasta skit det var ju trots allt en kvinna som sa ifrån. Visst kan vi kvinnor fika utan att klösa ögonen ur varandra det har jag varit med om många gånger. Visst finns det i båda lägren personer som pratar strunt och försöker att åka snålskjuts på andra.
på tal om snåljåpar så kan jag berätta om en man som alltid väntade med att beställa något tills alla vid bordet hade ätit färdig . Då tog han en tallrik och skrapade ner resterna från de andras tallrikar och åt upp det . Han var väldigt illa omtyckt av oss alla. Det slutade med att alla rusade iväg med sin tallrikar till diskvagnen innan han kunde ta dem. Idag är den personen en mycket ensam person men lika snål.
Så mannen du talade om hummelman kanske väntar på att det skall bli en halv bulle över till honom så har han sparat 5sek till sin madrass igen.
men du har fel omdu inte tror att kvinnor kan och att vi fikar mer än män är det väl ingen som betvivlar.

--
Bara en åsikt är osann;Den att bara en åsikt är sann
av Feuchtersleben.

Skrivet av Biggan 5 sep 2011 18:44
  Skriv ut Direktlänk

Biggan

(Medlem)

För 2 veckor sen var vi 13 kvinns, och 2 gubb...män..., som umgicks från Onsdag eftermiddag till Fredag dito och vi har alla fortfarande ögonen kvar!

--

Skrivet av sarelina 6 sep 2011 04:02
  Skriv ut Direktlänk

sarelina

(Medlem)

hummelman du är inte rätt informerad om kvinnor vi kan ha väldigt trevligt på våra kafferep och vi lever inte på 20talet längre men det har du kanske missat. Vi är modernaa kvinnor och vi klöser inte ögon nuförtiden vi använder vår tid till bättre saker än att slåss. men pratar gör vi fortfarande . Kvinnor har ju lättare att få kontakt än män så det är väl bra att ni har lyckats att samla ihop så många män i er stad till fika. ha de nu så bra på fika dagarna lille hummelman.
sarelina

--
av Feuchtersleben.

Skrivet av sarelina 6 sep 2011 04:04
  Skriv ut Direktlänk

sarelina

(Medlem)

ursäkta Humleman vilket väl betyder Öldrickare om man tolkar det där med humlen förståss.
Sarelina

--
av Feuchtersleben.

Skrivet av sarelina 6 sep 2011 18:01
  Skriv ut Direktlänk

sarelina

(Medlem)

ojojoj då man får inte skoja om dig men du får raljera om oss kvinnor det är till att ha slut på humorn när den drabbar dig själv. men att förstå är väl inte ett privilegium bara för dig ?.
nu har du nog målat in dig i ett hörn. och vad mitt raljerande om ditt namn beträffar så tog det nog lite hårt på dig kan jag förstå. nu skall jag inte reta gallfeber på dig längre lille humleman. ha de så mysigt bland blommornamen tänk på att det finns köttätande växter också som kan bita dig i baken om du kommer för nära.

--
av Feuchtersleben.

Skrivet av sarelina 11 sep 2011 17:13
  Skriv ut Direktlänk

sarelina

(Medlem)

Hej humleman!
jag menar inte att vara varken taskig eller något elak . Jag som du har humor och kan vara lite flisig i käften ibland. men jag är ingen ragata eller elak människa . jag gillar bara inte vissa människors attityder i vs bloggen. ha de så gott och tänk positivt om mig.

--
av Feuchtersleben.

Skrivet av Fyrkant 30 sep 2011 11:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Fyrkant

(Medlem)

"Ska man vara med och tycka och skriva och använda sig av VS så ska man baske mej göra skäl för det genom att visa upp vem man är. Är en fråga om sunt förnuft."

Håller absolut inte med om det! Själva poängen med internet är ju att du kan framföra åsikter oberoende av vem du är och utan att riskera repressalier. Dessutom finns det tillräckligt med knäppskallar, även bland seniorer, för att ställa till med problem i ditt privatliv.
Alltså, var anonym och välj vem du vill presentera dig för.
Är en fråga om sunt förnuft!!!

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18644 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".