Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Svalbard/Spetsbergen fördomar

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Svalbard/Spetsbergen fördomar

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av torlarserik 26 okt 2011 01:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

Nej det börjar vara lite "lustigt", nej inte så jag skäms, men jag börjar ha daglig kontakt med Longyearbyen/Svalbard.
Jag vill börja tråden fördomar.
Nej Hilde som ursprungligen kommer från Bodö i Norge sa att de i Longyear hade plus 2 i eftermiddag.
Sånt här älskar jag, när fördomar helt solklart får en käftasmäll liksom.
Självklart finns det isberg som dundrar runt i Adventdalen, jag har gått runt i longyearbyen i minus 28, men det har jag gjort i Närke också.
Svalbard har en tarm av Golfströmmen som lullar runt lite med is och dylikt.
Fördomar är ett helvete, men antagligen har det skyddat någon, men mig får ingen att sky det underbara stenröset strax söder om Nordpolen

Skrivet av torlarserik 26 okt 2011 01:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

Alltså, jag älskar fördomar, jo jag hade nyss telekontakt med en vän, han stod inom Svalbar och påstod på fullt allvar att innan han gick in hade hans telefontermometerhistoria påkallat en utomhustemperatur i breddgrad liksom Longyear på nånstans på minus 0,1, nja han frös lite,
Nja vi Närkingar tar på jackan när vi går ut

Skrivet av torlarserik 26 okt 2011 02:01
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

Hur kul är inte fördomar.
Svalbard 429 grader kallt dygnet runt, jo det blir ju det, men titta på väderlek, jag pratade nyss med Svalbard, det är helt sjukt med fördomar, Svalbard har sommar i 6 veckor, det utvecklas blommor, och gud förbjude insekter som jag hatar, men mitt paradis föds lever och dör i barmhärtig arktisk anda

Skrivet av torlarserik 26 okt 2011 23:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

Det var väldigt kul, jag lade in en insändare i min lokaltidning Nerikes Allehanda om att vi skulle ta hand om Isbjörnen, jag raljerade lite sådär om vargar och skyddsjakt och, nja inte provocerande, men nånting åt det hållet.
Sedan avslutade jag med att Longyearbyen hade minus 2.
Sedan gick jag in och tog reda på hur det stod till med vädret på min favoritstad Lonyearbyen, nej då var det ju plusgrader stundtals under dagen, Fördomar, fördomar kommer nog att sänka de flesta?

Skrivet av Karin 26 jan 2012 22:03
  Skriv ut Direktlänk

Karin

(Medlem)

Härligt. Ska tänka på Svalbard i sommar när värmen ligger tung över nejden. Där verkar det vara lagom.

Inte vet jag om det hjälper.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18644 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".