Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Skidresa i vinter!

Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Skidresa i vinter!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av KarlSkoglund 4 okt 2013 10:09
  Skriv ut Direktlänk

KarlSkoglund

(Medlem)

Hejsan, tänkte kolla om någon av er här har varit i Engelberg, Schweiz? Vi har tänkt att boka en resa dit nu med familjen i år och behöver lite tips. Vi har kollat in ett hotell som heter Hoheneck som tydligen ska vara svenskägt. Någon som har bott där och kan berätta om det är bra?

Vänligen

Karl

Skrivet av Oves 31 okt 2013 09:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oves

(Medlem)

Tjenare Karl.
Vad kul att du funderar på att åka till Engelberg. Har själv inte varit där men brukar åka till Schweiz för skidåkning så ofta jag kan. Det jag hört om Engelberg är bara positivt. Skidåkningen ska vara kanon - i synnerhet om man gillar off-pist och freeride. Orten i sig ska inte vara så stor. Många yngre och mycket duktiga svenska freerideåkare tycks hålla till där. Gå in på www.freeride.se, finns massor med info om orten. Kolla in länken - recensioner.
Mitt tips är annars att testa att åka till kantonen Valais. Här har du ett smörgåsbord av världens bästa skidorter. Tar du med bilen , t.ex via biltåget från Hamburg, har du tillgång till ex. Verbier, Chamonix, Zermatt, Saas-Fee och Crans Montana inom en timmes radie. Oh well man. Ge järnet! Hoppas du fått lite nytta av de här raderna. I Valais kan jag rek. ett antal platser att bo. Hälsningar Ove

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1909 trådar med 17496 inlägg. 334 (17%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".