Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Resa till öar i Stilla havet

Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Resa till öar i Stilla havet

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 4552 16 dec 2015 10:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Årskiftet 1999-2000 reste jag till olika öar i Stilla havet. Jag tog med mina vuxna söner innan de bildat familj. Att få besöka öar i Stilla havet var en gammal dröm sedan jag läste Pippi Långstrump.
Många av öarna år gamla franska och engelska kolonier.På Tonga och Vanuatu uppmärksammade människor på stan minnesplatsen för självständighet.
Vi firade jul på Vanuatu på en Söderhavsö strax utanför Port Vila. Det var den viktigaste delen av resan för mig.
Vattnet var varmt och att dyka med cyklop gav en fantastisk upplevelse av alla vackra fiskar.

Att resan inträffade då det var Millennieskifte blev också ett intressant inslag.Tonga kom först in i det Nya Millenniet och då åkte vi dit. Det hade förekommit en diskussion mellan Fiji, Nya Zeeland och Tonga vilken av dessa öar kom först in i Nya Millenniet. Man var inte överens då flyttade kungen av Tonga fram klockan en timme.
På Fiji stannade några få dagar. Där besökte vi en orkidé trädgård med 1500 orkidéer.
Man hamnar alltid på Fiji eftersom det är en central punkt ut till olika öar.
Resan gjorde vi på egen hand.Inga hotell hade vi inte bokat innan.

Skrivet av Karolina 16 dec 2015 11:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Karolina

(Medlem)

Hej Airam,
Det var verkligen stor skillnad på våra berättelser till soliga öar. Jag, som åker på "all inclusive" och din livslånga önskedröm som blir uppfylld. Skulle vara roligt att läsa mer om din resa!

Hälsningar Karolina

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1910 trådar med 17505 inlägg. 336 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".