Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Någon som varit i Vietnamn

Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Någon som varit i Vietnamn

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Margaretha 12 jul 2017 11:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Margaretha

(Medlem)

Funderar på att tillbringa vintern i Vietnamn och undrar om det är någon som varit där och har några tips och råd ?

Skrivet av mormor08 12 jul 2017 16:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

mormor08

(Medlem)

Hej Margaretha!
Jag var i Vietnam ett par veckor för 10 år sedan - underbart och äventyrligt! Då kunde man bara få turistvisum för 2 veckor - du har tydligen tänkt dig att stanna längre. Var ska du ha din boplats? Hyra lägenhet eller bo på hotell?

Jag flög till Hanoi via Bangkok, stannade i Hanoi några dagar och såg div. muséer förstås, men fr.a. folklivet och den häftiga men hänsynsfulla trafiken med mopeder och tuc-tucs. Gå rätt ut i gatan bara, haha! - mopparna stannar. Folk sitter i gathörnen och äter med pinnar, vänliga människor överallt. Som turist märker man inte att det är ett kommunistiskt land.

En resa med båt från Halong Bay rekommenderar jag dig!!! Vilket ölandskap!!! Alla turistresor går också till Hoi An, där det finns (tror jag) 200 skräddare ifall du vill sy upp något. Pruta på hotellen ifall du bor på hotell! Troligen kommer du till Saigon också - där har jag inte varit men föreställer mig att det är en hektisk storstad. En populär ö ligger vid kusten där.

Hoppas du hör av dig på ViSeniorer så vi andra får lära oss lite om hur det är i Vietnam numera! Du kommer att få det underbart!

Skrivet av Ullagbg 6 aug 2017 15:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Ullagbg

(Medlem)

Vietnam är jättefint men se upp för trafiken i Saigon och Hanoi. Kolla väderleken norra Vietnam kan vara kallt under vinterhalvåret. I januari ligger medeltemperaturen på 17 med en topp på 19 så inte så varmt. I Mekongdeltat, som är min favorit, är det varmt. Lite mindre turister inte så mycket bad och turistbarer men intressant och mycket att se.
Har varit i Vietnam 4 ggr så jag gillar det.
Ha en bra resa önskar Ulla

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1910 trådar med 17505 inlägg. 336 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".