Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Resa utomlands 2021

Inaktiverad 6982
Nog ska vi väl tro att det till våren -21 ska gå bra att åka till Norge och även ta en tur med Hurtigrutten?
Det finns ju möjligheten att gå ihop och hyra en minibuss. Såg t.ex. OKQ8 skrev "upp till nio personer får plats inklusive packning" och pris från 1199 kr inkl fria km (men man kanske inte ska vara fler än 7 för att åka långt, och två som kan köra).
/Bengt

Inaktiverad 5821
Det brukar inte vara tillåtet att föra hyrbilar utomlands, eller har det blivit ändring på det?
Det brukar inte vara tillåtet att föra hyrbilar utomlands, eller har det blivit ändring på det?
Vet inte detaljerna, man behöver förstås kontrollera villkoren först (jag har inte granskat det närmare, men OKQ8 skriver om det att "behövs tillstånd från OKQ8" för utlandsresa). Det finns ju flera uthyrare, och lämpligen hör man med alla om villkoren först.

Inaktiverad 5821
Det låter bra att man har lättat på restriktionerna. Jag blev grymt besviken för några år sedan då det var tvärstopp att ens köra över gränsen till Norge.

Inaktiverad 6982
Jag håller med dig där. Absolut!
Sidor:
Vi har 2142 trådar med 18637 inlägg. 430 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".