Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Jag älskar den här planeten

Forum > Allmän diskussion > Resor och resmål > Jag älskar den här planeten

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av torlarserik 28 sep 2011 23:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

Nej det var så här, vad har mitt paradis Svalbard att erbjuda nu på hösten.
Om en röst har ett utseende så kan hon räkna sig in i leden från alla bildsköna kvinnor hundra år tillbaka.
Jag ringde Longyearbyen för nån timma sedan, fick en respons som jag inte räknade med.
För att ytterligare förtydliga så äker jag på ferie/Semester, norrut i stället för söderut av ett enkelt skäl, jag tål inte kryp. kackerlackor, spindlar med ungar på ryggen, ormar skorpioner, knott flugor, myggor, bananflugor, tvestjärtar och paddor, ormar och grodor, getingar och gräshoppor, loppor löss och diverse parasiter,
På Svalbard finns deras möjliga växttid i ca 3 veckor och då är jag inte där.
Vilket paradis
Jag jobbar lite med firman och SAS, så nu är jag rätt säker på att jag befinner mig på Svalbard mellan 21/10 och framåt några dagar, häng på, vi ses i Longyearbyen, där kan jag guida lite, men utanför vill jag anlita ett Norskt proffs

Skrivet av torlarserik 28 sep 2011 23:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

De kuligaste av allt är att i slutet av Oktober så går "vi" in i mörkertia. Det är helt ofattbart otroligt, helt fantastiskt. Vid juletid vet man inte var någonstans solen befinner sig.
6-8 grader under horrisonten befinner sig solen då, det ljusnar liksom inte.
Jag är 56, men jag vill ändå använda fjortisspråk.
Det rockar fett att gå ut 12 20 och det är kolmörkt åt alla håll.
Jorden är fantastisk.

Skrivet av blyfot 22 maj 2014 18:56
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Ja det låter ju härligt att slippa alla otäcka och giftiga varelser som är ute efter våra liv. Men jag tänkte att om man är där på Julafton kommer då tomten att hitta tallriken med gröt som står ute på trappan när det är så helmörkt.

Skrivet av Bengt 22 maj 2014 20:24
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

torsdag 22 maj 2014, kl 18:56 skrev blyfot
Ja det låter ju härligt att slippa alla otäcka och giftiga varelser som är ute efter våra liv. Men jag tänkte att om man är där på Julafton kommer då tomten att hitta tallriken med gröt som står ute på trappan när det är så helmörkt.

Det är skapligt månljus runt den tiden, blyfot. :)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Edor 22 maj 2014 20:47
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

Tomten känner doften, kan inte missa.

Skrivet av Inaktiverad 5647 23 maj 2014 09:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag tycker det låter härligt!
Jag gillar inte sommarplågorna heller, fästingar, orm, mygg,(den nya stickmyggan breder ut sig och vilka bett det blir)
Värmen blir framtidens gissel och död, vi är inte förberedda på detta i vården heller.
Inget går upp mot en solig Februaridag sol och minus 5, det är det finaste som finns, sol över vita gärden.
Sommaren har sina små oaser med blommor och fägring. Men i min smak är den inte den skönaste årstiden.
Hunden vill inte gå ut då det är över 15+, man får gå upp i svinottan och ut.Jag skulle passa på Grönland tror jag? Mvh/Sunny...(hunden nickar instämmande)

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1910 trådar med 17506 inlägg. 336 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".