Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Starta eget

Forum > Allmän diskussion > Jobb och arbetsmarknad 55+ > Starta eget

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Cathrin-Birgitta 11 maj 2020 12:44
  Skriv ut Direktlänk
Är det någon som har tips och råd hur man skall gå tillväga för få ekonomisk hjälp för att starta eget

Skrivet av Bengt 11 maj 2020 17:09
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

måndag 11 maj 2020, kl 12:44 skrev Cathrin-Birgitta
Är det någon som har tips och råd hur man skall gå tillväga för få ekonomisk hjälp för att starta eget

Vi är ju några egenföretagare här och alltså har startat eget en gång, men "ekonomisk hjälp" är det vanligtvis svårt att få i starten. Det bästa är kanske den "starta-eget-kurs" som vissa arbetslösa kan få av Arbetsförmedlingen, där ingår inte kontant hjälp men lite i form av att man får starta upp och behålla a-kassan en tid. Annars är det Almi som kanske kan hjälpa till, se Om Almis lån, men det brukar vara svårt att få låna. Så räkna INTE med att du får lån och kör igång något, jag hade tyvärr en kund som gjorde det, han är borta nu...

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 11 maj 2020 17:53  
Skrivet av Cathrin-Birgitta 11 maj 2020 17:35
  Skriv ut Direktlänk
Tack för ditt svar. Jag har nog försökt med allt, känns så fel att inte få hjälp att starta upp något då det är stört omöjligt att komma in på arbetsmarknaden igen då man varit borta en längre tid p.g.a. sjukdom. Det får väl bli en insamling vart man nu skall börja med den någonstans, kan kanske vara värt ett försök

Skrivet av dubbeltur 12 maj 2020 10:43
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Hej. Jag håller med Bengt om att det är svårt att få ekonomisk hjälp att starta upp ett företag. Det finns ingen som vill ta ekonomisk risk, inte banken och ingen leverantör. Jag antar att du är pensionär och då är du inte intressant för "starta eget" åtgärd. Vilken typ av företag vill du starta? Har du kollat att det finns en marknad för det du tänker "sälja" Jag har en bekant som utifrån sin hobby startade ett företag på fritiden. Köpte hem lite varor, för vinsten köpte mer varor osv. Tog inte ut någon lön utan byggde upp ett varulager.

--
dubbeltur

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2098 trådar med 18429 inlägg. 413 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".