Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Längtar ni verkligen efter pension?

Forum > Allmän diskussion > Jobb och arbetsmarknad 55+ > Längtar ni verkligen efter pension?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av torlarserik 27 sep 2011 23:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

I dag, vid 3tiden så brukar vi 3 bröder fika i vårt föräldrahem som idag blivit vårt sommartorp, vi ses då vi är "hemma" då och då.
Äldste brorsan som idag är 71, stirrade på mig en lång stund när jag påstod att jag har 9 år kvar till regelrätt pension. Det värsta var att han på fullt allvar tyckte synd om mig som hade "så långt kvar"
Men herregud vart är vi på väg, vill vi bara få pension och dö inom rimlig tid, var fanns livet vi genom fack växlar och signaler stred för under livsbetingelserna, med barn och volvo, hus och status.
Jag vill inte bli pensionär, men en dag måste jag förbereda ungdomen att ta över, och jag lovar att det blir inte ett dugg sämre, tvärtom, de ljushuvudena begriper mer om Facebook och Twitter än vi har en aning om.

Jag hoppas ni förstår att mina senaste 9 år i mitt arbetsliv kommer att bli de lyckligaste i mitt liv, ungdomarna jag jobbar med idag, har redan börjat vara rent av gulliga mot gubben

Skrivet av dubbeltur 28 sep 2011 22:43
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag blir 65 på nyåret. Driver en butik som enskild firma, ingen anställd. Skulle vilja gå ner i tid men svårt med tanke på kunders krav på öppettider. Vill inte bli pensionär än.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 4147 29 jun 2012 22:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4147

Jag vill och blev det också, trött på att jobba, vill sköta om mig själva, göra precis vad som faller mig in. Toppen, nu pensionär, har aldrig haft det bättre, OK, finansiellt skulle det kunna vara bättre, men annars helt enkelt toppen.
Kan läsa när jag vill, kan spela Xbox när jag vill, kan titta på TV när jag vill, kan gå och lägga mig när jag vill resp. gå upp när jag vill, kan åka till Barnbarnen när jag vill, ojoj kan inte ha det bättre, bara man håller sig frisk.

Skrivet av Klaumeli 14 maj 2013 13:50
  Skriv ut Direktlänk

Klaumeli

(Medlem)

Jag trivs fantastiskt bra som pensionär. Äntligen kan jag ägna mig åt mina intressen och ta det lugnt när jag behöver. Men då har jag ju också arbetat under praktiskt taget hela mitt liv. Jag stornjuter!

Skrivet av Vallmoblomma 4 jun 2013 15:30
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Känner mig i nuläge alldeles för energisk för att sluta arbeta på heltid 2014. Trots en långt yrkesliv i skolan kommer jag inte att sakna den världen framöver.. skolan är som en krutdurk.. ingen arbetsro, omorganisationer, besparingar, lärarleg, nya läroplaner.. m.m. Detta har jag löst genom att ordna ett extrajobb ca 8 tim/vecka- får då känna mig behövd, ingå i ett socialt sammanhang på en arbetsplats,hålla igång hjärnan...

Då jag är morgonmänniska ser jag fram emot att kunna styra dessa själv utan tidspress... gå en långpromenad längs vattnet i en stilla stad, läsa tidningen och äta en god frukost i min takt.

Att finna balans och njuta av livet är väldigt olika för oss alla... men hälsan är A och O.. och den får vi hoppas kommer att finnas för oss alla framöver.
Njut av livet- här och nu!
Vallmoblomma

--
papaver

Skrivet av KarlSkoglund 27 sep 2013 10:21
  Skriv ut Direktlänk

KarlSkoglund

(Medlem)

Jag ser fram emot pensionen nu när jag har allt ekonomiskt klart över för hur mycket jag kommer få ut =)

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2098 trådar med 18429 inlägg. 413 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".