Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* TV: Jul med Price ... . Temple Grandin.

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > TV: Jul med Price ... . Temple Grandin.

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 1 av 1.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Edor 11 dec 2013 19:22
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

Jag vill “puffa” för två TV-program.
I morgon tor 12 dec 2013, kl 14:05 “Jul med Price ...”. Som motvikt till alla svenska matprogram. Jag vet inget om just detta program, men det har tidigare sänts program i dansk TV “Spise med Price”. De har också sänts i svensk och norsk TV. Den programserien tycker jag har en kvalitet som de svenska matprogrammen inte kommer i närheten, så “Jul med Price ...” ...
Och på fredag 23:35, (bra program läggs ofta sent), Temple Grandin. Filmen handlar om en autistisk flicka som så småningom lyckades väl i livet, inte minst tack vare sin mor som kämpade hårt för henne när hon var liten och senare upp genom skolåldern. I high school mötte hon en lärare i naturvetensp som stöttade henne och inspirerade henne att fortsätta studera. Hon blev så småningom doktor i Vetenskap om djur och hon är även Hederdoktor vid Sveriges Lantbruksuniversitet.
Detta är en riktigt Bra Film. Den har väl sänts tidigare i SVT? Men det finns kanske de som inte sett den.
Filmen kom ut 2010 och den har nominerats till 15 Emmys, TVs motsvarighet till filmens Oscars.
Temple tänker visuellt och har, som hon själv säger, orden som ett andra språk.
Filmen gjorde ett mycket starkt intryck på mig får jag säga.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2142 trådar med 18640 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".