Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Twin Peaks 25 år

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Twin Peaks 25 år

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 8 apr 2015 16:23
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Idag 8/4 firar TV-serien Twin Peaks 25-årsjubileum. Första avsnittet sändes första gången den 8 april 1990.
Det var en annorlunda serie av skaparen David Lynch som har setts om och om igen än idag.
Även musiken till TV-serien skapad av Angelo Badalamenti är omtalad:
Twin Peaks intro

Serien har fått många utmärkelser, bl.a. två Emmy Awards, och musiken har fått en Grammy.

(I Sverige visades serien med start 18 november 1990.)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 8 apr 2015 16:24  
Skrivet av titti58 8 apr 2015 20:30
  Skriv ut Direktlänk

titti58

(Medlem)

Den nya Twin Peaks skulle ju komma nästa år, med flera av originalskådespelarna. Tyvärr sägs det nu att David Lynch hoppar av så frågan är om det blir nåt av nu.

Skrivet av blyfot 8 apr 2015 22:49
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Här jag bor hade vi lilla Twin peak redan för 50 år sedan, när brudarna solade topless. Men mycket av det som har varit kommer inte tillbaka även om många önskar så, man kan ju inte få allt man vill.

Skrivet av titti58 12 apr 2015 07:53
  Skriv ut Direktlänk

titti58

(Medlem)

Jag såg om hela serien för ett tag sedan. Det är så konstigt att det man tyckte var spännande och lite otäckt första gången man såg den, nu lockar till skratt och funderingar om hur de tänkte egentligen :)

Skrivet av blyfot 12 apr 2015 11:58
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

söndag 12 april 2015, kl 07:53 skrev titti58
Jag såg om hela serien för ett tag sedan. Det är så konstigt att det man tyckte var spännande och lite otäckt första gången man såg den, nu lockar till skratt och funderingar om hur de tänkte egentligen :)

Inte så konstigt om man tänker på hur lättpåverkade vi är från alla influenser vi utsätts för i den tiden vi lever. Modet, filmer, flower power tiden, raggarkulturen, Religionerna och bara för 300 år sen så brände vi häxor på bål och hela tiden så är vi i grunden samma människor som har formats från influenser utifrån i olika tidsepoker. Det är väldigt få som har hittat sitt verkliga jag i sig själv och som har insikt i den tekniken. Om några år så kommer vi att skratta åt dagens bloggande på nätet.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1792 trådar med 16954 inlägg. 315 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".