Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Matlagning i många TV-program

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Matlagning i många TV-program

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Hola 10 maj 2015 01:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Det lagas mat i alla möjliga program numera och påstås vara en orsak att folk bli feta. Det är i typ soff/hus/trädgårds-program och vad mer?

Skrivet av Inaktiverad 5647 10 maj 2015 09:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag är så trött på detta slafsiga matlagande och med programledare som äter medan de pratar i tid och otid. Lägg ner alla matlagningsprogram och ge tittarna något intressant att se och lyssna på. Vem vill se Steffo stå och slafsa i sig sås och flamsa och prata samtidigt.
Det har blivit som en lekskola dessa nyhetsmorgnar. Nu ska de ha en Labradorvalp i studion som naturligtvis en ovan människa tappade rakt ner i golvet, den kommer bli socialt förvirrad då alla ska kladda på den. Den kissar och bajsar i studion med helt ovana människor vad gäller hund. Jag blir bara trött och irriterad på allt trams i rutan. Tilläggas bör att jag är grinig idag, hihi....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 6335 10 maj 2015 15:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Att folk blir feta beror nog på att dagens människor inte lagar mat utan mest äter det som finns på burk och påse som går snabbt att värma, mycket tomma kalorier.
Förr fanns hemmafruarna som lärde sina barn att kocka och då fanns även hushållsskolor.

Skrivet av Hola 10 maj 2015 16:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Det märkliga är matlagning i program om hus eller trädgård etc.

Skrivet av Inaktiverad 6335 10 maj 2015 16:10
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

söndag 10 maj 2015, kl 16:08 skrev Hola
Det märkliga är matlagning i program om hus eller trädgård etc.

Jamen mat måste man alltid ha och det är alltid kul med lite nya tips :)

Skrivet av Inaktiverad 5647 10 maj 2015 17:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag är urless på alla matprogram, ungar som lagar mat och alla tävlingar i matlagning, i varje morgonprogram ska det lagas mat, nakne kocken, Nigella ,Mat-Tina, arge kocken, snusk kocken, Leila, Per Morberg, osv, osv. Det slaskas , man silar tex citron för att få bort kärnorna i handen, så äckligt, de tar inte heller av sig ringarna.
Ta och Odla på en rings insida , usch.
Förr fanns andra regler vid matlagning, inte så mycket salmonella och mängder andra sjukdomar av snusk. Jag äcklas då de smakar alla med samma sked i grytorna. Ska det locka folk att laga nya rätter. Nej jag får avsmak och som tur är så känner många så som man talar med.Bort med 80% matlagning i TV tycker Sunny..

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1757 trådar med 16871 inlägg. 299 (17%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar