Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* James Bond är död

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > James Bond är död

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 23 maj 2017 16:41
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Sir Roger Moore avled idag i en ålder av 89 år.
De flesta känner nog till honom som både James Bond och Helgonet, och kanske han även minns som Ivanhoe och som en av de udda huvudrollsinnehavarna i "Snobbar som jobbar".

Roger Moore föddes den 14 oktober 1927 i London. Han var en hyllad skådespelare, regissör och filmproducent. Bland annat spelade han rollen som James Bond mellan 1973 och 1985 och därigenom är han mest internationellt känd. Han upphöjdes till "Sir" 2003.

Roger Moore hade en del anknytningar till Sverige och besökte oss många gånger, bl.a. är hans sista maka född i Karlstad. Det går flera gamla historier om en resa med sin Volvo P1800 Moore gjorde, tvärs genom en stor del av Sverige. Han var även bekant med det svenska kungahuset, detta eftersom han var god vän med Prinsessan Lilian sedan gammalt.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5647 24 maj 2017 07:54
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

En trevlig man till som lämnat vår jord.Ja han hade kärlek till Sverige och hade en trevlig personlighet. Tänker på honom med glädje...Mvh/Sunny

Skrivet av Tomkin 4 nov 2017 11:58
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Tomkin

(Medlem)

Jag var personlig vän till Roger M - en underbar människa som gav mycket tid till sitt uppdrag inom UNICEF. Vi träffades 1974 och hade en lång och fin vänskap.
Uppdaterat: 4 nov 2017 11:59  
Skrivet av Tomkin 4 nov 2017 12:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Tomkin

(Medlem)

Jag tycker även att det är synd när man hänvisar till en person med ett scen-namn ss görs i denna tråd. "James Bond är död"
Roger var mycket mer än James Bond - även om man kanske (som jag) anser att dagens JB filmer (som inte är baserade på Ian Flemmings berättelser) har totalt spårat ur och knappast ens är sevärda. Ja, James Bond är nog död om man ser det så.. men Roger hade nog förtjänat rubriken "Sir Roger Moore har avlidit".
Vi försöker - och ska väl ännu mer idag än tidigare förhindra att rollfigurer upplevs som verkliga personer.. Film är film och visar mycket som inte ska tolereras i vardagen - det är väl det som vi har försökt att få med i barnuppfostran så att barnen inte ska tro att det som visas på film är tillåtet alla ggr... - tänk om alla uppförde sig om Pippi Långstrump - eller att alla barn såg vuxna som idioter (Melkers roll i kända filmer).. Nej, skilj på skådespelaren och rollen de spelar...
Uppdaterat: 4 nov 2017 12:41  
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 nov 2017 13:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

lördag 4 november 2017, kl 12:39 skrev Tomkin
Jag tycker även att det är synd när man hänvisar till en person med ett scen-namn ss görs i denna tråd. "James Bond är död"
Roger var mycket mer än James Bond - även om man kanske (som jag) anser att dagens JB filmer (som inte är baserade på Ian Flemmings berättelser) har totalt spårat ur och knappast ens är sevärda. Ja, James Bond är nog död om man ser det så.. men Roger hade nog förtjänat rubriken "Sir Roger Moore har avlidit". ...

Vad jag kan läsa berättar just Bengt om Roger Moore?
Fint och en minnesruna över hans liv?
Vi som inte var personlig vän med Roger har ju mest minnen av hans rollfigurer. Mvh/Sunny

Uppdaterat: 4 nov 2017 15:39  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1786 trådar med 16905 inlägg. 313 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar