Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Hans Folke "Hasse" Alfredson har lämnat oss

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Hans Folke "Hasse" Alfredson har lämnat oss

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 10 sep 2017 19:46
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Idag den 10/9 avled en av de mest folkkära människor Sverige någonsin har haft - Hasse Alfredsson.
Han var född som Hans Folke Alfredsson i Malmö den 28 juni 1931. Han blev 86 år.
Hasse Alfredson hade många strängar på lyran, han var komiker, filmskapare, författare, skådespelare, dramatiker, regissör, scenograf och översättare. Som komiker och kompanjon till Tage Danielsson känner alla i Sverige till honom.
Förutom det redan nämnda var han också chef för Skansen i Stockholm under åren 1992 till 1994.
Hasse Alfredson var en stor humanist och värnade om de mänskliga rättigheterna och var mot all främlingsfientlighet.
En video om och med Hasse Alfredson:
Hasse Alfredsson - Ett porträtt

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Sunny3 11 sep 2017 08:22
  Skriv ut Direktlänk

Sunny3

(Medlem)

Frid över hans minne!
Jag minns en jobbig tid då min son nr 2 ramlat ner från ett tak, då lyssnade vi på sjukhuset på -Lindeman-, mitt i smärtan fanns skratten åt Hasse och Tages underfundiga skämt.
-Den enfaldige mördaren -var en film där Hasse gör en mycket bra roll. En Svensk film värd att se. Många av den tidens stora är nu borta och man börjar känna sig gammal!
Vi tackar för allt som Hans Alfredsson gett oss genom åren! Mvh/Sunny
Uppdaterat: 11 sep 2017 08:23  
Skrivet av Mynta 11 sep 2017 13:17
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Det berör så starkt och påminner verkligen om att ingen är odödlig men artister de lever vidare genom allt de gjort. Det finns många av de man roats av som gått över nu.
Bra underhållning väntar på andra sidan.
"Under dubbelgöken" minns jag nog mest-jag hade en semesterdag då för att just sitta helt ensam en stund vid TV:n den dagen och njuta av fin underhållning!
Uppdaterat: 11 sep 2017 13:59  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1699 trådar med 16579 inlägg. 284 (17%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar