Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Axess TV

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Axess TV

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av anlin 9 okt 2011 14:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

anlin

(Medlem)

Axess TV är en kulturkanal,Sveriges enda sådana.Den är marksänd,har tidigare distribuerats gratis men numera ingår i några få kanalbolags s.k. betalpaket.I denna kanal förekommer inte idol och andra tävlingar,inga frågelek heller,ingen lagar mat eller kämpar i olika idrotter,där saknas vanliga filmer och allmänna "snack" m.m., som våra andra kanaler är proppade med.Reklaminslagen är få men repriserna är många.
Axess TV kan jämföras med Kunskapskanalen med den skillnaden,i stora drag, att i Axess TV visas operor,teater ,konserter ,baletter i sin helhet.Ett utmärkt "påhitt" i denna kanal är att man kan se alla större verk från början även om man sätter på TV-n mitt i föreställningen och då genom en enkel knapptryckning. Om någon gillar berättelser om framstående personer,historia,medicin m.m. men framför allt teater,opera baletter och andra större verk ,då är Axess TV en pärla.

Ha en fortsatt fin söndag!

Skrivet av Edor 9 okt 2011 14:44
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

Jag hade den då den var gratis. Det är enbart gratiskanaler som jag har. Nu saknar jag Axess TV. Det var/är en mycket intressant kanal. Det var Boxer som bestämde att den skulle vara betalkanal.
Jag rekommenderar också tidskriften Axess!

Skrivet av Karin 26 jan 2012 16:16
  Skriv ut Direktlänk

Karin

(Medlem)

Jag funderar då och då på att skaffa Axess, har aldrig haft den men tror att jag skulle tycka om den. Men vi har ett gratisutbud där jag bor, som egentligen räcker rätt bra. Bara det att jag är nyfiken på Axess.

Musiken... Men nu har vi ju en massa gratis musik i radion. Som räcker till hela dagarna.

Skrivet av agneta 26 jan 2012 18:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

agneta

(Medlem)

söndag 9 oktober 2011, kl 14:19 skrev anlin
Axess TV är en kulturkanal,Sveriges enda sådana.Den är marksänd,har tidigare distribuerats gratis men numera ingår i några få kanalbolags s.k. betalpaket.I denna kanal förekommer inte idol och andra tävlingar,inga frågelek heller,ingen lagar mat eller kämpar i olika idrotter,där saknas vanliga filmer och allmänna "snack" m.m., som våra andra kanaler är proppade med.Reklaminslagen är få men repriserna är många.
Axess TV kan jämföras med Kunskapskanalen med den skillnaden,i stora drag, att i Axess TV visas operor,teater ,konserter ,baletter i sin helhet.Ett utmärkt "påhitt" i denna kanal är att man kan se alla större verk från början även om man sätter på TV-n mitt i föreställningen och då genom en enkel knapptryckning. Om någon gillar berättelser om framstående personer,historia,medicin m.m. men framför allt teater,opera baletter och andra större verk ,då är Axess TV en pärla.

Ha en fortsatt fin söndag!

Jag har Axess TV men har inte sett så mycket på den kanalen. Den kanalen ingår i min bostadsförenings kabeltv.

--
agneta
Uppdaterat: 26 jan 2012 18:17  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18672 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".