Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Hur behåller vi jultraditionen med ny familjekonstellation.

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Hur behåller vi jultraditionen med ny familjekonstellation.

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av dubbeltur 25 nov 2011 21:41
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Hur gör ni med julfirandet?
Många familjer är splittrade och ombildade med ny partner och nya barn. Hur lyckas ni få ihop det och få till julstämning.
Själv är jag omgift och firar julafton med min fru och hennes vuxna barn. Juldagen eller annandagen åker vi och hälsar på mina barn och barnbarn. Tidigare år har vi haft "lilljul" och träffats före julafton, men inte i år.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 25 nov 2011 22:17
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Jag brukar ha så som du har haft tidigare, alltså en liten extra "julafton" före den riktiga. Det ska nog bli så i år också.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av magnolia 25 nov 2011 22:42
  Skriv ut Direktlänk

magnolia

(Medlem)

Jag och mina barns far skildes för ca 25 år sedan. De första åren efter skilsmässan firade vi jul på lite olika sätt - han med sin sambo och jag med min, ibland med egna barn och ibland med sambornas barn. Julstämningen var väl inte alltid på topp.

Sen 10-15 år tillbaka firar vi nästan varje år julafton tillsammans - jag, barnens far, våra barn och barnbarn, hans sambo och hennes barn och barnbarn. Vi firar julen i huset, som barnens far bott kvar i sedan skilsmässan. Julstämningen är mycket bra och gemytlig. Exet och hans sambo står för den mesta av maten, men jag fixar gröten.

Skrivet av freja 25 nov 2011 23:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

freja

(Medlem)

Jag känner mej lite kluven inför julen iår. Julafton brukar jag fira hos min dotter och hennes särbo och vuxna barnbarn med deras respektive. Trevligt och mysigt på alla sätt MEN DET ÄR RENA JULKLAPPSNOJAN.
Så länge barn och barnbarn är små så är det kul att ge julklappar men nu känns det mest som en "plåga" alla är vuxna och jag tycker att det bara är jobbigt alltihop!!
Försöker samla mod för att tala om att jag vill fira julafton hemma ensam, låter väl lite konstigt men det är så jag känner det nu..

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2146 trådar med 18656 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".