Asch jag är tydligen dåligt påläst. Säger dom verkligen att dom inte har råd att bekämpa arbetslösheten?
Men vad säger då C, Fp och Kd ? Har dom inget att säga TILL om?
Ibland tycker jag att vi inte har råd att ha politiker. Men eftersom jag inte har nåt bättre förslag, hur samhället ska styras, så får jag väl stå ut med 'eländet'.
Tänk hela administrationen runt EU, vad den kostar. Man får andnöd bara man Tänker på det.
Men vilken arbetslöshet det skulle bli, om vi la' ned EU, för att inte tala om FN .... Vad skulle alla dessa människor syssla med?
För 50 år sedan fanns det väl knappt nån administration, men just på 60-talet började den växa och nu har den vuxit långt upp i tomma intet: man ser inte toppen. Där sitter alla i sina bås och gullar med sina papper, tabeller och statistik, kopierar och mailar till varann. Jag har själv varit en administratör, så jag kackar så att säga, i eget bo.
Hur kan vi skapa nya 'riktiga' jobb? Vad råder det brist på? Vad nytt ska vi tillverka?
Men vi har väl blivit så lata - bekväma - så vi vill att maskiner ska uträtta våra jobb. Då behövs det reparatörer till dessa maskiner, som väl inte håller i evighet.
Vården behöver flera människor som jobbar och sliter. Skolan behöver fler vuxna i klassrummen.
Som du ser har jag verkligen flummat iväg i mina tankar.
Förlåt Ametista! Men det här är vad jag tänker-tycker!!!