Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Uppdrag granskning

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Uppdrag granskning

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av pamina 7 feb 2013 10:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

pamina

(Medlem)

Såg Uppdrag Granskning i går kväll.På morgonnyheterna i P1 i dag diskuterades den nätmobbing som UG visade i går Man visade kvinnoförtryck, hatet på nätet, främst från högerextrimistiska män. "Små" ynkliga krakar som känner sig klämda av starka kvinnor främst journalister. Det var sannerligen fruktansvärda hot och kränkningar som utdelades av dessa sk män. Givetvis finns det en och annan kvinnlig medlöpare också i deras sfär. Sådana förekommer det alltid i dessa sammanhang.Som mår gott av att liera sig med "männen" för att kränka kvinnor. Gudarna vet vad de har för motiv för detta.

FB var en vanlig tummelplats för dessa kränkningar förutom offrets brevlåda
Tänk om tex FB kunde tillämpa blockering!!!!!!! Som det är nu utgör denna form av näthat ett allvarligt hot mot demokratin
Uppdaterat: 7 feb 2013 10:39  
Skrivet av tigrib 7 feb 2013 17:26
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Tack pamina, missade programmet igår, men gick in idag och kollade på datorn.
Verkar som vi är tillbaka på ruta 1.
Kvinnan tige i församlingen.

"Kvinnohatare är varje sund man innerst i sitt hjärta;
och kvinnodyrkare är alla förskruvade män."
Källa: August Strindberg (1849-1912)
den störste författaren i svensk litteratur,
med ’en något underlig’ kvinnosyn.

När man lyssnade på de få unga män som de fick kontakt med och som skrivit nedlåtande saker, verkade inte riktigt fatta vad dom höll på med. 'Det menade jag egentligen inte'. Nähä, men vad menade dom då?, kan man undra.

Sen har vi ju också de här dolda nedlåtande åsikterna om kvinnor, t.ex. lägre löner i jämförelse med män i samma befattningar.
Sjuksköterskors dåliga löner, dvs det räknas inte lika kvalificerande att sköta om människor, som det är att sköta om maskiner.
Och tyvärr finns det kvinnor som stöttar männen i dessa ålderdomliga åsikter.

'Feminism' verkar ibland ha fått en dålig klang. De som är feminister tros vara ragator, manshatare osv.
Livet är en kamp.
Vi kanske kan jämföra med hur 'arbetarna' fick kämpa sig från statarens eländiga tillvaro. De blev väl också nedslagna och trampade på.
'Komma här och ställa krav ...', vilka fasoner!!

Programmet var jätteintressant och jag hade ingen Aning om hur kvinnliga programledare kan ha det.

Skrivet av Ametista 12 feb 2013 17:28
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Ametista

(Medlem)

Pamina, FB tillämpar blockering. Jag debatterar där ibland, och de oförskämda blockerar jag. Då kan de inte se mina inlägg och jag kan inte se deras.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".