Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Influensavaccinering

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Influensavaccinering

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 10 av 10.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Mynta 15 okt 2013 16:06
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Ja nu nalkas tiden när influensan gör sitt intåg!
Här i Västernorrland kostar sprutan för pensionärer 70 kronor Klart jag vaccinerar mig och det var en upplevelse! Inte sedan 1972 när jag var på Rea på IKEA efter branden som härjat så lämpligt så alla studenter fick råd med en matta under bordet har jag varit med om en sådan trängsel! Kölapp men trängsel till ett fåtal sittplatser!
Hur gör Ni? Tar Ni sprutan eller?
 
Skrivet av Vallmoblomma 15 okt 2013 16:18
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Vallmoblomma

Vallmoblomma

(Medlem)

I början av 70-talet härjade Hongkong-influensan och jag var nyanställd i skolan. Ville försäkra mig om att inte drabbas, så jag tog sprutan men hade redan en infektion som låg på lur i kroppen, och blev dundersjuk. Vaccinerade mig därefter inte på lång tid, men började för några år sedan igen, och det har fungerat bra- frisk som en nötkärna (peppar peppar) i många år- men tillhör dom så får betala en bit över 300 kr för kalaset- men det är det ju värt!

Vallmoblomma


--
papaver
 
Skrivet av baloo 15 okt 2013 19:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

baloo

(Medlem)

Jag tar den inte, beror på att jag gillar inte sprutor. Feg eller....
 
Skrivet av dubbeltur 16 okt 2013 09:17
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Tog sprutan förra veckan i samband med min årliga hälsokontroll. Jag får den gratis.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Inaktiverad 3534 16 okt 2013 10:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Efter min hjärtinfarkt för fem år sedan har jag varit noga med att ta sprutan. Här startar vaccineringen vecka 44. Jag får hoppas på att inte bli smittad innan dess!

Jag uppfyller ju även ålderskriteriet så jag får min spruta gratis :)
 
Skrivet av Borka 16 okt 2013 20:03
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Borka

Borka

(Medlem)

Jag har aldrig vaccinerat mig mot någon typ av influensa och har aldrig drabbats av dem trotts att jag har tillhört en utsatt yrkeskategori (busschaufför).


--
I grunden smålänning
 
Skrivet av Inaktiverad 6335 18 okt 2014 18:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Har aldrig vaccinerat mig men nu det är kanske snart dags och då får det nog vara något dundervaccin.
Något som stressar och oroar mig enormt är Ebola, att det kommer hit är självklart det är bara frågan om när.
Har nära som jobbar inom flyget vilket jag tänker mycket på, tänk så lätt allt förflyttar sig kors och tvärs överallt, det är inte många timmar bort.
 
Skrivet av blyfot 18 okt 2014 19:00
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt blyfot

blyfot

(Medlem)

Landstinget har skickat en uppmaning att man skall vaccinera sig mot flunsan och det är gratis för alla som fyllt 65. Dom skriver att influensan sällan är farlig men det kan följdsjukdomarna vara som lunginflammation. Dom glömde nämna att det var många som fick sömnsjukan efter kampanjen för några år sen och att det kan man få även tio år efter en vaccination. Jag tar inga sprutor och har aldrig varit sjuk. Därför skulle jag antagligen drabbas av både galna kosjukan och sömnsjukan om jag tog en spruta.
 
Skrivet av Inaktiverad 6335 24 okt 2014 10:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Jag hittade inget om Ebola här, men tittade på Fox news och där skräder man inte orden mot myndigheter. En läkare i New York har kostaterats smittad efter utlandshjälp, här i Sverige uppmanade en statlig myndighet att ev. smittade kunde ta en taxi till sjukhus, skall man skratta eller gråta.
Lägger länk till Fox
http://video.foxnews.com/v/3855963789001/doctor-in-new-york-city-tests-positive-for-ebola/#sp=show-clips
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18329 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".