Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Ordning i klassrummet

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Ordning i klassrummet

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av dubbeltur 29 nov 2013 11:34
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

" Skolverket: Elever får ha mössa och mobil i klassrummet

I torsdagens Aktuellt sade Skolverket att elever får lov att använda sina mobiler i klassrummet. Skolverket ger även eleverna grönt ljus att ha på sig jackor och mössor under lektionstid, rapporterar SVT."

Jag tar mig för pannan, tycker synd om dagens lärare.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 5128 1 dec 2013 14:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5128

Håller med dej dubbeltur, vad är det för normer vi ger våra barn? Men vi har väl den skola vi, men inte barnen, förtjänar. Undra på att det är så få som vill bli lärare i dag.

Skrivet av dubbeltur 2 dec 2013 06:24
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag tycker läraren skall befrias från att ta striden med eleverna vad som skall gälla. Tyvärr har skolverket sagt sitt och därmed bakbundit både rektor och lärare.

--
dubbeltur

Skrivet av ariosa 2 dec 2013 14:42
  Skriv ut Direktlänk

ariosa

(Medlem)

Jag håller med dig där dubbeltur, tror att lärarna kan ha det tufft nog ändå utan att behöva diskutera mössor och telefoners vara eller inte vara på lektionstid.

Jag håller med Sonja också om att även vuxnas beteende när det gäller mobiltelefoner allvarligt kan ifrågasättas

Skrivet av dubbeltur 2 dec 2013 22:07
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Läraren skall inte behöva ägna tid åt att hejda störande användning av mobiler i klassrummet. Den tiden skall ägnas åt undervisning.
Jag jobbar med symaskiner och besöker textilslöjden under lektionstid. Har upplevt hur läraren försökt hejda störande användning av mobiler med varierande framgång.

--
dubbeltur

Skrivet av Vallmoblomma 3 dec 2013 17:36
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Dubbeltur...jag förstår hur du förfasas över utvecklingen i skolan, och jag förstår din reaktion. Nu håller jag på att montera ner mig från skolans värld.. och beträffande "Skolverket" så vågar jag påstå att det är en koloss på lerfötter, ganska långt ifrån verkligheten.På vår skola är det mobilförbud på lektionerna, mobilen ska vara på ljudlöst läge och får endast användas på rasterna.Jag vågar dock påstå att det är stor skillnad att vara lärare idag jämfört med på 70-talet då jag var nyutexaminerad.En tuff tid ligger framför de som väljer läraryrket nu och framöver.Även om jag är mycket flexibel så kan jag nog tycka att många beslut gått överstyr.

--
papaver

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".