Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Friad lärare .

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Friad lärare .

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 21 mar 2014 11:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Efter att alla speciallärare nästan dragits in i skolan har inte läraren någon att be om hjälp i klassrummet då kaos utbryter.
Det kan vara totalt kaos med gråtande lärare, maktlöshet och utbrända lärare som ingen lust eller inspiration har att göra sitt pedagogiska
arbete längre.
Förr tog en förälder sin unge och gick och gjorde rätt för sig, nu ställer föräldern sig bakom barnens dåliga uppförande i klassrumssituationen och barnet får godkänt att uppföra sig precis hur de vill.
Lärare blir spottade på, hotade och slagna varje dag, men man mörkar ofta då man skäms för att inte klara av klassrumssituationen.
Ett förslag kan vara att det skrivs ett kontrakt med föräldrarna då skolan börjar att de får hämta sitt barn i skolan då de missköter sig.
Vid tre varningar skolbyte.
Kraven måste sättas av läraren på hur klassrumssituationen ska se ut. De är där för sitt pedagogiska arbete, inte som barnpigor och poliser.
Föräldrar tror de är snälla, men de saboterar för sina barn i vuxen ålder. Barnet blir de som får betala på lång sikt, både i yrkeslivet och i förhållanden där de tror att de kan bete sig hur de vill.
Bara tankar efter många långa år inom skola , förskola och omsorgen....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 21 mar 2014 12:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det är ofattbart att han anmäldes när han körde ut pojken som bråkade på lektionen, i min "ungdom" åkte vi ut direkt och fick anmärkning i klassboken och ibland en skriftlig sådan som målsman skulle skriva på. Slappt är bara förnamnet!!

Skrivet av Inaktiverad 5647 21 mar 2014 12:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Man har gett barnen makten idag, de tror att det är kärlek, men det är lika mycket barnmisshandel som med aga.
Barn som saknar normer, regler och inte lär sig hur man ska bete sig får enorma problem.
Detta är ingen socialgruppsfråga utan många föräldrar är rädda för sina barn eller låter barnen ta över.
Jag hörde om 12 åringar som känner sig tvungna att ha oralsex, det är inte bara våld utan även moralfrågor, våldtäkterna ökar lavinartat.
Vuxna måste våga sätta ner foten och man ska låta barn få vara barn och inte vuxenkopior på alla plan.
Men det ska vara så häftigt, jag mår illa då jag hör 13 åringar prata om-one night stand-. Barndomslandet borde vara okränkbart.
Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".