Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Att säga nej till ungdomarna!

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Att säga nej till ungdomarna!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 30 apr 2014 13:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Att som förälder säga nej till att köpa ut alkohol till sina omyndiga barn blir allt större problem som det ser ut - reklamen går hela tiden nu på TV om en mamma som velar fram och tillbaka om hon ska ge sin dotter en flaska vin-.
Flickan lägger sitt söta manipulerande ansikte så sött på sned, -då duger mamma-. Allt är ett spel bara, hon förstår inte mammans dilemma.
Idag inser inte föräldrar att barn är mästare på att få sin vilja igenom.
Många föräldrar är hellre kompisar med sina ungdomar än förebilder och föräldrar.-Hellre en sur unge, än en död unge pga min flathet och dumhet-.
Vill de dricka, så hittar de alltid någon som langar, eller bjuder. Men om våldtäkten, eller olyckan är framme så har inte jag gjort detta möjligt,- säg nej och förklara varför-.
Säg ungefär det jag skrivit-jag säger nej för att jag älskar dig,jag har inget behov av att du ska gilla mitt beslut, om det händer dig något så har inte jag gett dig alkoholen som kan vara bidragande orsak, därför säger jag nej till dig av kärlek-.
Låt dom sura, de förstår då de får egna barn, annars gör en del så att de super ihop med sina egna barn-. Barn gör inte som man säger utan som man gör.Det är inte rätt, deras hjärnor är inte utvecklade färdigt, flickor tål dessutom mindre än pojkar.
Om olyckan är framme så vet jag att -jag med bestämdhet sagt ifrån, det blir jobbigt nog om olyckan sker än att veta att jag var delaktig i den-....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 30 apr 2014 14:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Bra inlägg som alltid.

Skrivet av Inaktiverad 5647 30 apr 2014 14:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tack!
Jag förstår inte att man inte förstår att man visar sin kärlek genom att våga säga nej?
Det gäller oavsett dumheter,som att ta sina barn i försvar då de gjort tokiga saker, det förstör för dom och inte hjälper dom. Det är ju så enkelt egentligen.
Mvh/Sunny

Skrivet av ingsan1 1 maj 2014 13:05
  Skriv ut Direktlänk

ingsan1

(Medlem)

Det svåra är att ingen verkar veta på förhand vilka som fastnar i droger. Troligen upplever unga ett stort tryck när det gäller alkohol men som vuxen borde man kommit förbi den tiden.
Jag minns själv vilka som använde alkohol i ungdomen och efteråt förstår man varför.
Det är sällan dom trygga med ordnade liv. Men sen finns ett liv bakom gardinerna som ingen utifrån ser.
Vi får hoppas att människor hittar sin glädje i livet utan att droga sej.

Skrivet av Inaktiverad 5647 1 maj 2014 15:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej det finns inga givna grupper på så sätt utan ungar från alla samhällsskikt provar.
Jag var ingen dununge, men att föräldrarna skulle ge oss en flaska det skulle man aldrig vågat fråga om.
Man smög mer med saker och ting och hade väl viss respekt att inte visa sig onykter.
Det fanns äldre killar som gärna bjöd småtjejer på sprit, precis som nu i syfte.
Jag gillade inte känslan så mycket att vara onykter, blev mest ledsen så det var ingen ide för mig att dricka.
Några rökte på, men det var mest i popbanden i stan.
Men just att inte uppmuntra drickande kan vara ett sätt att säga-vi gillar inte att du dricker- sedan lär de testa ändå.
Men som förälder ska det inte vara svårt att säga -nej , aldrig- Mvh/Sunny.

Skrivet av ingsan1 1 maj 2014 15:55
  Skriv ut Direktlänk

ingsan1

(Medlem)

Dom som fastnade rejält från min ungdom kom från hem med nån form av missär. Dom orkade liksom inte med att leva ett eget liv som vuxna, allt rann mellan fingrarna.
Nej att langa är straffbart.
Jag minns att vi som unga en gång kom över en flaska starkt typ konjak och min lust till alkohol togs snabbt bort. En klunk sen var jag ointresserad.

Skrivet av Inaktiverad 5647 1 maj 2014 16:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jo visst är det så ofta!
Men jag tror också att fattigmansdrogerna sliter mer på kroppen, ser man bland musiker och skådisar så använder många kokain och pratar öppet om det i TV, som om det vore helt ofarligt. Varje dag läser man om kändisar som går under och dör.
Men de som har pengar kan hålla fasaderna längre, åka på rehab
ta hjälp av terapeuter.
Men ungas kroppar tar större skada deras hjärnor är inte utvecklade, förståndet brister, de drunknar, kör på fyllan och mopeder och kör ihjäl sig utan hjälm då de drogat, druckit öl mm. Men just att som du säger många föräldrar struntar i sina barn och hur det går för dom är tragiskt...Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".