Att som förälder säga nej till att köpa ut alkohol till sina omyndiga barn blir allt större problem som det ser ut - reklamen går hela tiden nu på TV om en mamma som velar fram och tillbaka om hon ska ge sin dotter en flaska vin-.
Flickan lägger sitt söta manipulerande ansikte så sött på sned, -då duger mamma-. Allt är ett spel bara, hon förstår inte mammans dilemma.
Idag inser inte föräldrar att barn är mästare på att få sin vilja igenom.
Många föräldrar är hellre kompisar med sina ungdomar än förebilder och föräldrar.-Hellre en sur unge, än en död unge pga min flathet och dumhet-.
Vill de dricka, så hittar de alltid någon som langar, eller bjuder. Men om våldtäkten, eller olyckan är framme så har inte jag gjort detta möjligt,- säg nej och förklara varför-.
Säg ungefär det jag skrivit-jag säger nej för att jag älskar dig,jag har inget behov av att du ska gilla mitt beslut, om det händer dig något så har inte jag gett dig alkoholen som kan vara bidragande orsak, därför säger jag nej till dig av kärlek-.
Låt dom sura, de förstår då de får egna barn, annars gör en del så att de super ihop med sina egna barn-. Barn gör inte som man säger utan som man gör.Det är inte rätt, deras hjärnor är inte utvecklade färdigt, flickor tål dessutom mindre än pojkar.
Om olyckan är framme så vet jag att -jag med bestämdhet sagt ifrån, det blir jobbigt nog om olyckan sker än att veta att jag var delaktig i den-....Mvh/Sunny..