Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Valet

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Valet

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 17.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av blyfot 10 sep 2014 09:40
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Se upp för bedragare. Politikern sade om jag får era röster så lovar jag att sjukvården kommer att göra er så friska och viga att ni kan göra som mig, att bita er i ögat. Efter valet tog han ut porslinsögat och bet i detta. I nästa val lovade han att bara han fick allas röster så skulle skolan göra barnen så intelligenta att alla skulle kunna göra som han och även lyckas med att bita sig i det andra ögat. Efter valet tog han ut löständerna och bet sig i det andra ögat. Tror ni att löftena den här gången kommer att överensstämma med det man trodde på valdagen när man röstade, med det som kommer att förverkligas efter valet.

Skrivet av Inaktiverad 5648 10 sep 2014 09:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Vad jag kommer ihåg så har sällan vallöften hållits förutom alliansens brutala skattesänkningar.

Skrivet av Mynta 10 sep 2014 10:08
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Löftena kunna ej svika-just det texten i Segertoner.
Vallöften är just löften och en jämförelse värd att göra är ju att de som inför Gud lovar att älska varandra i nöd och lust-ja det leder till äktenskapsskillnad............
Pest eller kolera är det jag tänker på det när jag röstar och det finns många farsoter.
Pengarna styr!
Om det finns utrymme i budgeten...precis som man själv tänker när man handlar.
Nu skall vi öppna våra hjärtan och avstå det vi hoppats skulle bidra till en tryggad ålderdom - fan må ta den som är ärlig och erkänner att först vill jag äta själv innan jag bjuder in andra på mat.

Hoppas på att det blir regeringsskifte för nya kvastar sopar bäst-så är det med min nya piassava i uthuset och så blir det i Rosenbad.

Skrivet av Inaktiverad 5648 10 sep 2014 11:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Hoppas att det blir storkvasten, det behövs.

Skrivet av Inaktiverad 5647 10 sep 2014 12:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

En så jobbig människa som fru Bildt får man leta efter. Hon ger inte andra en chans att prata. Orkade inte lyssna..Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 10 sep 2014 13:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Hon är otroligt tjôtig, tröttsam är bara förnamnet, moderat dessutom, suck.

Skrivet av blyfot 10 sep 2014 17:11
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Jag tycker också att politiken har blivit jobbig att lyssna på.Det sägs ju aldrig något som har rötterna i ett logiskt tänkande som kan genomföras i den verkligheten vi lever i. Det blir bara patetiska floskler för att fiska röster. M och S är överens om att arbetslösheten inte skall understiga 7% och anpassar politiken till detta och pratar om det motsatta att alla skall jobba. En annan sak är godheten. Om man ser Sverige som en båt och havet är fullt av människor efter andra länders haverier. Kan man då ta upp alla så att vår egen båt sjunker. Vem har vi då hjälpt och var skall våra egna barn och gamla ta vägen för att få en bra välfärd. Det finns gränser även för godheten och när man går över den gränsen, då finns det inte längre ett gott liv för någon.

Skrivet av Mynta 10 sep 2014 20:13
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Godheten-ja det ställer till problem det. Hur var det med kornbröd och fiskar nu egentligen? Kan Sverige mätta alla och är det meningen? Vi som inte har en skola som lärt eleverna att stava, läsa, räkna och då skyller på att det skall vara roligare i skolan så barnen känner motivation. Sånt skit som motivation höll vi oss inte med i byskolan! Det blev folk av oss om man nu klassar akademiker som folk för det verkar ha varit en "plantskola " för högre studier den där byskolan i finnbygden.
Det som sägs i valtider kommer att revideras efter en tid men nu gäller det ju liksom att vräka sig fram!
Tur att jag har röstat enligt slentrianmodellen så jag i kväll lugnt kunde ägna mig åt att göra ren ugnen.

Skrivet av Bengt 16 sep 2014 23:51
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Med facit i hand nu är det bara att konstatera: Ingen vann!
(Det är samma som i den monolog som Beppe Wolgers skrev och Lars Ekborg gjorde, när de skulle ha skönhetstävling hemma i byn.)
Vi får se om vi ska behöva rösta en gång till, kanske.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 17 sep 2014 00:14
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

onsdag 17 september 2014, kl 00:05 skrev Mixer

tisdag 16 september 2014, kl 23:51 skrev Bengt
Med facit i hand nu är det bara att konstatera: Ingen vann!
(Det är samma som i den monolog som Beppe Wolgers skrev och Lars Ekborg gjorde, när de skulle ha skönhetstävling hemma i byn.)
Vi får se om vi ska behöva rösta en gång till, kanske.

/Bengt

Jaså de 3 partier vi röstade på får anses vara vinnare :)

Mja... det handlar ändå om att få fram en handlingskraftig regering. Om det inte går, på grund av hur rösterna fördelade sig, då tycker jag man kan säga att; ingen vann.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av blyfot 17 sep 2014 16:15
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Nu efter valet när vi ser resultatet så vet vi inte om politiken kan genomföras när förslagen skall klubbas i riksdagen. Så även om budgeten går igenom så gissar jag på att det blir ett nyval inom 3 år. Det är alltid en spänning i att sticka ut och tro på något och om det skulle bli så. Då kan jag hänvisa till det här inlägget och säga, vad var det jag sade. Kanske det finns någon mer som vågar sticka ut och tro något, det skulle vara kul i så fall.

Skrivet av Inaktiverad 5648 17 sep 2014 16:49
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag tippar också på nyval men kanske tidigare än tre år.

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".