Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Posten

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Posten

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 11 av 11.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 25 feb 2015 13:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Varför har det blivit så slarvigt. Min dotter fyllde 40 år, vi lade på kortet sex dagar innan. Inte kom det fram. Jag kunde ju inte åka pga av operationen och litade på posten, men det går inte idag.
Posten till henne och de små barnbarnen har inte kommit fram nio gånger av tio. De små grabbarna går till lådan och kollar varje dag om kortet kommit från mormor. Men icke sade Nicke.
Inget julkort till dom kom fram heller.
Jag postade 22 julkort, av dessa kom 12 fram. De postades i samma påse.Julkortspåsen.
Vi postar i två lådor, men det är till dottern allt försvinner.
Man såg ju reportage om hur brevbärare kastade hela väskans innehåll, samt andra som tagit tjocka kort som de tagit lotter, presentkort och pengar ur.
Jag gjorde ett varsitt Album till mina barn, ända från min stora mage, förlossning, födelsedagar, jular, konfirmation,student och bröllop.
Jag saknade lite kort från ett av barnen som min syster hade. Hon sände en bunt kort och de kom bort. Hon ringde överallt inom posten , men fick inte någon hjälp.
Jag sänder inte pengar, men ett dyrt kort och porto blir minst en 50lapp, man blir så trött på slarvsamhället som är nu. Man kan inte lita på någon längre. Är det fler som upplevt att brev mm försvinner?....Mvh/Sunny.

Uppdaterat: 25 feb 2015 13:45  
Skrivet av Mynta 26 feb 2015 07:35
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Ja inte kan man lita på posten inte.
Jag skickar en hel del julkort men det året jag använde mig av den där påsen så kom inte ett enda kort fram!
När jag skickade ett vattenprov efter djupborrningen så slarvades det bort trots att det skulle ske med expressbud - det dröjde 6 dagar från Sundsvall till Karlstad. Service det!

Postens pålitlighet ligger enbart i att man säkert vet att de höjer portot.

Vidare att de inte delar ut posten vid samma tid varje dag-här varierar det mellan kl.12 och som senast kl.16

Skrivet av Inaktiverad 5648 26 feb 2015 08:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

I min ungdom i Gbg kom posten två ggr om dagen plus lördagar. Nu kommer den runt 14 men det funkar bra annars.

Skrivet av Inaktiverad 5647 26 feb 2015 09:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Har inte min dotters 40 årskort kommit idag ska jag vända upp och ned på posten i morgon.
De små pojkarna gick till brevlådan varje dag och tittade om deras kort kommit, det var formklippta kort på bilar, lite dyrare än andra vykort. Känns så ledsamt.
Man har ju betalt i portot för att det ska komma fram....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5647 26 feb 2015 13:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Idag låg kortet i lådan, samt ett från min syster alltså en vecka tog det, för hon postade sitt på torsdagen och jag på fredagen, ojoj. Man får tänka på det....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5306 27 feb 2015 11:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Måste säga att Du Sunny3 måste ha stor otur vad gäller posten. Det funkar alltid tycker jag. I lördags gjorde jag en beställning på Apotea och med vanlig försändelse kom brevet till mig på måndagen.

På tisdag eftermiddag klockan 17:00 lade jag ett B-post brev på brevlådan. Detta brev var framme redan torsdag förmiddag klockan 12:00. Och det handlade bara om mindre orter.

Kanske skall Du fundera och undersöka varför det fungerar så dåligt hos Er.

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 feb 2015 11:15
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja det är oftast till en adress det inte funkar. Men oj jag har hört många som förlorar post med både pengar, presentkort och lotter. Denna gång kom de ju fram till slut.
Man stal ju hela brevlådor till Jul.Bla i Bromma.
Förr gick breven fram senast tre dagar efter pålagt brev.
Sorterare har kommits på med att stjäla, samt brevbärare som kastar post. Det har gått program om det.
Nu kom ju ändå dotterns 40 årsdags kort fram om ändå sent.
Jag tror helt enkelt det blivit slarvigare på Posten.-..Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5306 27 feb 2015 15:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Allting är ju relativt helt beroende på vad man jämför med. Jag hittade i botten på en postsäck 1985 en hel bunt Julkort som man missat några månader tidigare.

Och mig veterligt har jag/vi aldrig blivit utan den post vi skulle ha fått. Att sedan det finns oärligt folk lite överallt är ej heller någon nyhet. De fanns redan omkring oss då vi föddes!

Skrivet av dubbeltur 28 feb 2015 04:02
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag har inte denna dåliga erfarenhet av brevbäringen. När jag skickar julkort så är det med kuvert, sätter på vanliga porton, inte rabattmärken, buntar dem inte och lägger dem inte i den "röda" lådan utan i den vanliga "gula".

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 5821 28 feb 2015 06:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5821

Brevbäringen har varit rena katastrofen här men blivit betydligt bättre. Förut fick jag nästan dagligen 10 - 12 försändelser som skulle till andra adresser, inte ens till mina närmaste grannar, utan ofta till adresser flera hundra meter bort. Ringde Posten och bad dem ta med dessa försändelser nästa dag, vilket utlovades men ignorerades. Istället fick jag nya försändelser som inte heller skulle till mig. Först när jag informerade Posten att jag tänkte slänga de felaktigt utdelade försändelserna som de uppenbarligen inte var intresserade av hämtades de. Numera funkar det mycket bättre, men jag litar inte helt på Posten.

Skrivet av Inaktiverad 5647 28 feb 2015 08:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja just det -Nicket- ytterligare ett problem som börjat sista året här. En hel del post som ligger i lådan sent på kvällen? Tills vi förstod att det hamnat i andras lådor fel.
Det hände faktiskt förr också ibland.
Jag skrev -retur fellevererat- och lade det på lådan, om det inte var grannarna nära.
Nej Posten fungerar inte alls bra, min man gör som dubbeltur med sina julkort, men han skriver bara fyra, hihi.....Mvh/Sunny..

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1951 trådar med 17777 inlägg. 360 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".