Varför har det blivit så slarvigt. Min dotter fyllde 40 år, vi lade på kortet sex dagar innan. Inte kom det fram. Jag kunde ju inte åka pga av operationen och litade på posten, men det går inte idag.
Posten till henne och de små barnbarnen har inte kommit fram nio gånger av tio. De små grabbarna går till lådan och kollar varje dag om kortet kommit från mormor. Men icke sade Nicke.
Inget julkort till dom kom fram heller.
Jag postade 22 julkort, av dessa kom 12 fram. De postades i samma påse.Julkortspåsen.
Vi postar i två lådor, men det är till dottern allt försvinner.
Man såg ju reportage om hur brevbärare kastade hela väskans innehåll, samt andra som tagit tjocka kort som de tagit lotter, presentkort och pengar ur.
Jag gjorde ett varsitt Album till mina barn, ända från min stora mage, förlossning, födelsedagar, jular, konfirmation,student och bröllop.
Jag saknade lite kort från ett av barnen som min syster hade. Hon sände en bunt kort och de kom bort. Hon ringde överallt inom posten , men fick inte någon hjälp.
Jag sänder inte pengar, men ett dyrt kort och porto blir minst en 50lapp, man blir så trött på slarvsamhället som är nu. Man kan inte lita på någon längre. Är det fler som upplevt att brev mm försvinner?....Mvh/Sunny.