Ja lite av anledningarna finns i det du beskriver. Men även många andra faktorer också.
Erfarenheten är inte stor i 12-14 årsåldern,man fattar inte vidden av vad som kan ske, sedan är det försent.
Jag tycker att många män är hänsynslösa inför andras liv. Alla pedofiloffer, misshandlade barn så dessa våldtäktsbrott över nätet.
Det du skriver finns inom hela samhället att barn inte får vara barn längre, barn klär sig mer och mer som tonåringar, långt borta är julgransplundringar och barnkalas.
Nu ska det vara party, med smink och utmanade kläder. Men jag tror inte det är det som gör att dessa män förgriper sig på flickorna.Någonstans tar de sig rätten, jag tror de ser kvinnor som slit och släng varor.En hemsk kvinnosyn.
Sista meningarna var att flickorna får leva med detta hela livet.Så är det ju,när man minst anar dyker bilder upp någonstans, smärtan inombords lever där, ärren på armarna vittnar om ångest och plågan hela livet.Alla mord på små unga flickor varje vecka.
Att man kan göra kvinnor och barn så illa, det gör mig sorgsen.
Kvinnans rösträtt fick kvinnan genom att själva kämpa sig till den, samma med brott mot flickor, kanske vi måste som kvinnor även i denna fråga kämpa för rätten till vårt eget liv och kropp. Mvh/Sunny..