Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Asylfrågor

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Asylfrågor

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 21 av 21.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 6405 29 mar 2015 01:31
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

Och här är en till kalkyl som sprack:
"Enligt SvD 10 november 2014 kom i genomsnitt 157 personer per månad med någon form av vårdutbildning till Sverige – läkare, sjuksköterskor, apotekare, tandläkare, sjukgymnaster m.fl. Det blir ca 1 900 per år.

Bra tillskott till den svenska vårdapparaten kan tyckas men när man tar hänsyn till att det totala antalet invandrare som nu ligger närmare 120 000 personer per år (alla kategorier inräknat), kan man konstatera att andelen vårdutbildade i invandrargruppen inte ens räcker ens till vård av de nyanlända.

I gruppen blir förhållandet vårdutbildade jämfört med det totala antalet invandrare ca 16 per 1 000 invandrare, förutsatt att alla med tiden verkligen blir validerade och börjar arbeta inom vården.

I Sverige finns 3,8 läkare och 11 sjuksköterskor per 1 000 invånare. Alltså 14,8 per 1 000 invånare. Räknar man sedan in övrig vårdpersonal (tandläkare, apotekare, sjukgymnaster mm) blir det lätt långt fler än 16 per 1 000 invånare.

Massinvandringen konsumerar alltså mer vård än den levererar och vården blir därför sämre och sämre. Det framgick inte i något av programmen – men det var väl inte heller meningen.

Tar man hänsyn till att valideringen tar 5-7 sår blir situationen ännu värre."

Skrivet av Inaktiverad 5306 29 mar 2015 10:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Att plocka ut enstaka grupper ger ingen bra bild av hur det ser ut. Ett ställe att hitta korrekt info får Du via migrationsnytt

Här visar man det som jag tidigare misstänkt att: Beroende på populationen invandrare så kan det faktiskt i vissa fall gå med plus för Sverige.

Vi skall nog vara väldigt försiktiga med att dra långtgående slutsatser av enstaka tidningsartiklar. Att enbart använda invandrare med vårdutbildning som måttstock ger långt ifrån en fullständig bild av hur hela paketet fungerar.
Uppdaterat: 29 mar 2015 10:58  
Skrivet av Hola 30 mar 2015 01:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

söndag 29 mars 2015, kl 10:53 skrev Honom
Att plocka ut enstaka grupper ger ingen bra bild av hur det ser ut. Ett ställe att hitta korrekt info får Du via migrationsnytt

Här visar man det som jag tidigare misstänkt att: Beroende på populationen invandrare så kan det faktiskt i vissa fall gå med plus för Sverige.

Vi skall nog vara väldigt försiktiga med att dra långtgående slutsatser av enstaka tidningsartiklar. Att enbart använda invandrare med vårdutbildning som måttstock ger långt ifrån en fullständig bild av hur hela paketet fungerar.

Ja 25% i vården från Syrien kan inte räcka och borde kanske vårda flyktingar i närområdet. Eller vem ska göra det?

Här hjälper Kamprad till
Ikea levererar flyktingläger

Som vi sett är invandring lönsamt, men inte asyldelen sedan 40 år och är väl vad SD påpekar men det spårade ur med Alliansen som nu upplösts.

Skrivet av Inaktiverad 4552 30 mar 2015 08:38
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Många människor som lämnar sina hemländer flyr från krig. Idag är 50 milj människor på flykt från sina hem på grund av krig.
Igår blev jag påhoppad av en överförfriskad herre på tunnelbanan för att jag flyttade på hans väska för att komma fram. Ilskan rann över för honom och en ung kvinna kom fram och avväpnade honom verbalt.
En hel del vräkte han ur sig, yttrade. -Du är väl en sån där som bara hjälper romer och inte uteliggare. Jag bemötte honom inte .

Jag köper Situation Stockholm och har gjort andra insatser när jag var yrkesverksam.
Idag varje morgon då jag handlar i min butik har jag med mig en smörgås och ett kokt ägg som närmaste tiggare får.

Skrivet av Hola 2 apr 2015 06:54
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Här har vi en gammal sosse som kan S och en som flummar

2 sossar om asylpolitiken

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2084 trådar med 18371 inlägg. 408 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".