Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Rätta tag! - Skolfrågan

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Rätta tag! - Skolfrågan

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 12 jun 2015 09:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Att vara lärare är ingen lek precis!
På Tisdagen såg jag en elev i trean slå sin lärarinna och okväda henne muntligt. Man ryser då man ser barns övertag över vuxna.
Men så på Onsdagen så skulle en friluftsdag med bla brännboll hållas på planen utanför skolan.
Det är tre lärare som försöker få någon slags ordning, det skriks och knuffas bland barnen. Då träder läraren med invandrarbakgrund in.
Vid första missen buar ungarna ut slagtjejen. Då hörs en dånande röst- Här buar vi inte ut någon, utan applåderar då någon träffar bollen och vi börjar inte för än allt är i ordning, har alla fattat- Ett rungande -ja- hörs.
Vid nästa miss buar ändå en kille, raskt marscherar läraren in på planen, tar tag i grabben och leder honom av planen.
-Du har spelat klart- blir slut repliken.
Sedan blev det en härlig match,vilka som vann brydde jag mig inte om, utan glädjen i fasthet och ordningen som både lärare och barnen hade glädje av.
Varför har det blivit fult att fostra barn, föräldrar och lärare ska tåla stryk av de små som fått till sig att barn kan råda i vuxenvärlden.
Aga behövs inte, det finns så många andra sätt att fostra barn på både i skola och i hemmet.
-13 åriga mördare,fulla studenter som ramlar av flaken,våldtäktsmord av tonåringar-,fyller rubrikerna. Nej jag säger som mormor sade- det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli- eller bättre att stämma i bäcken än i ån.
Jag vill hellre vara en mormor och farmor som säger ifrån hur obekvämt det än är. Jag minns min mormor för hennes viktiga lärdom inför livet, även om det sved just då man fick tillrättavisningen....Barn är inte lyckliga idag tyvärr....Mvh/Sunny.

Skrivet av nyfiken 12 jun 2015 22:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Att ungarna tagit över beror till stor del på att ingen vuxen vill eller vågar ägna sig åt barnuppfostran.

Föräldrarna har inte tid för de ska tjäna så mycket pengar som möjligt. Därför anser de att dagis och skolan ska uppfostra barnen. Men råkar någon personal där huta åt deras lilla "ängel" får personen i fråga bereda sig på att bli uthängd som oduglig i sitt jobb.
Vem vill ingripa då?

Barn föds inte med kunskap om livet och hur de ska vara för att undvika problem och kunna umgås med andra. Men vem eller vilka ska lära dem?

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2104 trådar med 18449 inlägg. 415 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".